۰ نفر

دلایل آب نشدن شکم چاق

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۳۴
کد خبر: 633002
دلایل آب نشدن شکم چاق

یک مطالعه جدید دلیل غیرقابل تصوری را در مورد چربی دور شکم شناسایی کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛بسیاری از افراد از چربی های سرسخت انباشته شده در اطراف شکم رنج می برند که خلاص شدن از شر آن بسیار دشوار است.

به گزارش وبسایت البیان؛ اگرچه این دلایل بسیار زیاد است، اما اجتناب از یکی از آنها ممکن است آسان باشد، زیرا یک مطالعه جدید نشان داده است که نخوابیدن کافی یکی از دلایل اصلی تجمع چربی در اطراف شکم شما است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط کلینیک مایو در روچستر، مینه‌سوتا، یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که خواب کافی ندارند تمایل به خوردن غذای بیشتری دارند که به نوبه خود به چربی شکمی تبدیل می‌شود.

ارتباط نزدیک با بیماری قلبی

این مطالعه توضیح داده است که کمبود خواب با دسترسی آزاد به غذا منجر به افزایش مصرف کالری و تجمع چربی به خصوص چربی های مضر داخل شکم می شود.

همچنین تایید کرده است که نداشتن خواب کافی منجر به افزایش ۹ درصدی در کل چربی شکمی و افزایش ۱۱ درصدی در چربی احشایی می شود و این چربی ها در عمق شکم اطراف اندام های داخلی رسوب می کند که ارتباط نزدیکی با بیماری قلبی دارد.

همچنین خواب ناکافی در دراز مدت منجر به اپیدمی چاقی، بیماری های قلبی عروقی و متابولیک می شود.

اهمیت خواب مناسب و کامل

Naima Kovacin، متخصص پزشکی قلب و عروق که این مطالعه را رهبری کرده است توضیح داد که تجمع چربی احشایی تنها با سی تی تشخیص داده می شود و ممکن است آن را نادیده بگیریم.