۰ نفر

این اشتاباهات را در مورد قند خون جدی بگیرید!

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۰
کد خبر: 623704
این اشتاباهات را در مورد قند خون جدی بگیرید!

افراد مبتلا به دیابت در حال افزایش هستند بنابراین باید اشتباهاتی که احتمال ابتلا به دیابت را در شما افزایش میدهند شناسایی کرده و از انجام آن ها بپرهیزید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نمناک، قند خون بالا که به عنوان هایپرگلیسمی شناخته می شود، یک بیماری بالقوه خطرناک است که معمولا با دیابت مرتبط می باشد. اگر برای مدت طولانی سطح قند خون تان بالا باشد، مستعد ابتلا به عفونت‌ چشم، قلب، کلیه‌ ها و اعصاب خواهید بود. 

ورزش

ورزش منظم نقش مهمی در مدیریت قند خون دارد. برای افرادی که دیابت یا هر بیماری دیگری دارند، نمی‌ توان مزایای ورزش کردن را نادیده گرفت. ورزش به کنترل وزن، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید LDL مضر، افزایش کلسترول HDL سالم، تقویت عضلات و استخوان ها، کاهش اضطراب و بهبود سلامت عمومی کمک می کند. فعالیت بدنی مزایای بیشتری برای افراد مبتلا به دیابت دارد؛ باعث کاهش خون می شود؛ سطح گلوکز را افزایش می دهد و حساسیت بدن شما را به انسولین نیز افزایش خواهد داد.

نادیده گرفتن چربی های خطرناک دور شکم

افرادی که وزن اضافی در اطراف شکم دارند؛ بیشتر در معرض خطر مشکلات ناشی از قند خون هستند. کسی که رژیم غذایی اش حاوی مواد التهاب زاست و چربی اضافی در اطراف اندام ‌های مرکزی اش دارد، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ است. اضافه وزن و چاقی از عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند، اما این که چطور بدن شما چربی را ذخیره و وزن را مدیریت می کند هم می تواند از علائم اولیه خطر باشد.

چک نکردن قند خون

اگر به طور منظم قند خون تان را آزمایش نمی کنید، تشخیص این که چه زمانی شرایط وخیم می شود دشوار خواهد شد. به طور کلی، افرادی که انسولین مصرف می کنند، کسانی که در کنترل سطح گلوکز خون مشکل دارند یا هیپوگلیسمی ( قند خون پایین ) دارند، باید سطح گلوکز خون شان را به طور منظم کنترل کنند. افراد مسن تر مبتلا؛ هنگام مصرف دارو های دیابت، بیشتر در معرض خطر هیپوگلیسمی هستند و بررسی سطح گلوکز برای شان واجب تر است. علائم هیپوگلیسمی شامل گیجی، سرگیجه، گرسنگی و تعریق است

فراموش کردن مصرف دارو

استفاده از دارو های تجویزی در مدیریت قند خون بسیار مهم است. فراموش کردن این دارو ها معمولا اتفاق می افتد. خوشبختانه، راه های مختلفی برای مدیریت دارو هایی مثل قرص به وسیله زنگ هشدار وجود دارد؛ همچنین می توانید از نمودار استفاده کنید.

علاوه بر این، اگر تلفن هوشمند یا تبلت دارید، محصولات درمانی نسخه‌ای سیار برای کمک به مدیریت دیابت در دسترس هستند. اگر سطح گلوکز خون تان خیلی پایین است، به طور مثال برنامه به شما می گوید که چطور مشکل را برطرف کنید و از شما می خواهد که سطح گلوکز خونتان را کمی بعد دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که گلوکز خون شما در سطح ایمن قرار دارد.

پیروی نکردن از رژیم مخصوص تان

برای تهیه یک برنامه غذایی با یک متخصص مشورت کنید، بهترین راه برای متعادل نگه داشتن سطح قند خون، تنظیم نسبت درشت مغذی ها در هر وعده غذایی است. همه با هم فرق دارند. به طور مثال؛ ظرفیت یک نفر برای سوخت و ساز یک سیب زمینی ممکن است با دیگری متفاوت باشد و باعث افزایش قند شود؛ در حالی که هیچ اثری روی فرد دیگر نداشته باشد.