۰ نفر

عوارض فست فود بر روی سلامتی در راز جراحی

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳
کد خبر: 589793
عوارض فست فود بر روی سلامتی در راز جراحی

هر غذای حاوی نمک، قند، ادویه و چربی را می توان در خانواده فست فودها طبقه بندی کرد. فست فودها جمعیت زیادی را به دلیل طعم و مزه شان به سمت خود جلب می کنند.

این روزها همه دوست دارند به دلیل مقرون به صرفه بودن، در دسترس بوده و خوشمزه بودن، بیشتر فست فود بخورند. همه می دانند که خوردن فست فود زیاد برای بدن ضرر دارد، ولی همچنان به میل کردن آن و لذت بردن از آن ادامه می دهند.

در مقاله عوارض فست فود بر روی سلامت در راز جراحی، قصد داریم شما را با مضرات این گروه غذایی آشنا کرده و شما را در برداشتن اولین قدم به سمت یک زندگی سالم همراهی کنیم.

1

عوارض فست فود بر روی سلامت

1 . فست فود باعث از بین رفتن سرحالی و شادابی پوست می شود. فست فود حاوی مقادیر زیاد کربوهیدرات بوده و مستقیماً بر روی سطح قند خون اثر گذاشته و باعث تولید انسولین می شود. بمنظور پایین آوردن سطح انسولین، بدن هورمون آندروژن تولید می کند و همین امر باعث جوش زدن و تولید آکنه و بروز مشکلات پوستی می شود.

2 . چاقی مشکل عمده ناشی از مصرف بیش از حد فست فود می باشد. این مشکل این روزها در میان کودکان و بزرگسالان بسیار رایج است. فست فود، پر از چربی و ادویه بوده و به افزایش چربی بدن کمک می کند. خوردن مقادیر زیاد فست فود، باعث چاقی می شود.

3 . از بین رفتن تمایل به خوردن غذاهای سالم یکی از بدترین تاثیرات خوردن فست فود است. فست فود، اشتها برای خوردن غذاهای سالم را از بین می برد. اجتناب از خوردن غذاهای سالم، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در بزرگسالان می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل زگیل تناسلی ، که یک مشکل مرتبط با روابط جنسی می باشد ، شود.

4 . همانطور که در بالا ذکر شد، خوردن زیاد فست فود، چاقی را به همراه دارد. چاقی، ریشه بسیاری مشکلات دیگر از جمله مشکلات تنفسی می باشد. فست فود حاوی مقادیر زیاد کربوهیدرات است و کربوهیدرات اضافی، مقدار اکسیژن در بدن را کاهش داده و باعث بروز مشکلات تنفسی می شود.

5 . ناهنجاری های گوارشی یکی دیگر از مشکلات ناشی از خوردن بیش از حد فست فود می باشد. سیستم گوارشی به گوارش غذا کمک کرده و کربوهیدرات ها را برای تامین انرژی مورد نیاز برای بدن برای انجام فعالیت، می شکند. وقتی شما فست فود که حاوی مقادیر زیاد کربوهیدرات و ادویه است می خورید، سیستم گوارش بدن شما دچار آسیب می شود.

6 . فست فود می تواند تمام بخش های بدن از جمله استخوان ها را نیز در معرض آسیب دیدگی قرار دهد. فست فود، استخوان ها را ضعیف کرده و آنها را شکننده می کند. داشتن یک اسکلت بدن قوی برای اجتناب از ناتوانی های فیزیکی، در شرایطی از قبیل تصادف، برای مبارزه با پیامدهای منفی چنین اتفاقاتی، بسیار حائز اهمیت است.

7 . بیماری های قلبی و عروقی یکی دیگر از مشکلات ناشی از خوردن بیش از اندازه فست فود می باشد. فست فود، پر از ادویه، روغن، پنیر  و اسیدهای چرب اشباع شده است. این اسیدهای چرب اشباع شده، کلسترول مضر در بدن را افزایش داده و بر روی جریان طبیعی خون در بدن، اثر می گذارد. از اینرو، قلب نمی تواند به خوبی کار خود را انجام دهد و در برابر بیماری های قلبی عروقی، مستعد می شود.

8 . سردرد شاید مشکل بزرگی به نظر نرسد، ولی در طولانی مدت، می تواند آزار دهنده بوده و گاهی به یک مانع برای تمرکز بر روی کار، تبدیل شود. خوردن فست فود هر چند ممکن است به طور مستقیم باعث سردرد نشود، ولی می تواند باعث بروز مشکلات معده، گوارش و اسیدی شدن محیط گوارش شده و منبعی برای بروز سردرد شود.

9 . بالا رفتن فشار خون به دلیل محتوای سدیم بالا یکی دیگر از مشکلاتی است که می توان به خوردن زیاد فست فود نسبت داد. بنابراین برای اجتناب از بروز مشکلات قلبی عروقی که در اثر بالا رفتن فشار خون ایجاد می شود. توصیه راز جراحی به شما اجتناب از خوردن فست فود با هدف اجتناب از ابتلا به مشکلات سلامتی متعدد است.  

10 . شاید باور این مطلب که فست فود می تواند تاثیرات از بین رفتن حافظه را به همراه داشته باشد، برایتان اندکی دشوار باشد. ولی باید بگوییم که این موضوع حقیقت دارد. فست فود علاوه بر تاثیر گذاشتن بر روی قلب، مغز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. فست فود حاوی اسیدهای چرب اشباع شده است و بر روی عملکرد مغز و حافظه اثر می گذارد. خوردن زیاد فست فود، تولید برخی مواد نئوشیمیایی را متوقف می کند و همین امر به از دست رفتن حافظه منجر می شود.

11 . بواسیر نیز یکی از مشکلات مرتبط با خوردن فست فود زیاد است. ارتباط بواسیر با فست فود را می توان به تاثیر این گروه غذایی بر روی سیستم گوارش نسبت داد. غذاهایی از قبیل سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، آجیل، حاوی مقادیر زیادی فیبر می باشد که می تواند به سیستم گوارشی در انجام صحیح کار خود و تخلیه ضایعات از بدن، کمک کند. ولی فست فود به سیستم گوارشی آسیب می زند و همین امر باعث بروز یبوست می شود. یبوست، به مرور زمان، مشکل بواسیر را با خود به همراه می آورد.

13 . افزایش خطر ابتلا به سرطان به دلیل یافت شدن ماده شیمیایی به نام PhIP در 100 نمونه فست فوت مثل مرغ گریل شده، مشکل دیگر مرتبط با این خانواده غذایی می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، این ماده شیمیایی یافت شده در اکثر فست فودها، با سرطان مغز، پروستات، و روده در ارتباط است. همچنین فست فودها حاوی ماده شیمیایی به نام نیترات سدیم هستند که به نیتروزآمین تجزیه شده و خود یکی از علل سرطان می باشد.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.