۰ نفر

رحمانی فضلی؛

برگزاری مراسم های عزاداری در فضای بسته ممنوع است

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 552821
برگزاری مراسم های عزاداری در فضای بسته ممنوع است

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: از امشب برگزاری مراسم عزاداری در اماکن بسته و سرپوشیده ممنوع است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما‌،  عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا با اعلام این خبر افزود: گزارش‌های نامناسبی از رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی هیات‌های عزاداری رسیده است که ضمن تشکر از مردم عزیزی که در این شب‌ها رعایت کردند، اما انجام آ‌ن (مراسم‌های عزاداری) در اماکن سرپوشیده ما را دچار مشکل می‌کند.
وی افزود: پیشنهاد جدید با شرایط جدید با پیشنهاد وزارت بهداشت در جلسه قرارگاه امروز مصوب شد که از امشب در اماکن سربسته مراسم عزاداری نباشد و همچنین دسته روی در خیابان‌ها نیز ممنوع خواهد بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: این دو پیشنهاد در جلسه امروز قرارگاه مصوب شد و از هیات‌ها تقاضا داریم این مسایل را رعایت کنند که مسئولیت اجرای این مصوبه با سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت خواهد بود.
رحمانی فضلی افزود: بعضی مجالس در خانه‌های برگزار می‌شود که از مردم تقاضا داریم مراعات کنند که اگر هماهنگی برای همراهی نباشد نمی‌توانیم در این خصوص موفق عمل کنیم.

تاکید اصلی ما همچنان رعایت شیوه نامه‌ها و همکاری مردم است

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: به مسئولان تاکید کرده ایم که شیوه نامه‌ها باید با جدیت بیشتری رعایت شود و به ستاد ملی نیز پیشنهاد داده ایم جرایم را در برخی موارد افزایش دهد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا افزود:​ پیرو دستور رییس جمهور، جمع بندی که از سطح استان‌ها و استانداران و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز از عملکردشان را در مدت یکسال و نیم جمع بندی و ارائه کردند، همه این‌ها در جلسه امروز مطرح شد.
وی گفت:​ این جمع بندی‌ها را ان شاءالله در جلسه ستاد ملی مطرح می‌کنیم و تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: موضوع بعدی بحث رعایت شیوه نامه هاست که تاکید جلسه به مسئولان این بود که با جدیت بیشتری شیوه نامه‌ها رعایت شود و در این خصوص به ستاد ملی پیشنهاد دادیم جرایم را در برخی موارد حتماً افزایش بدهد و اخذ جرایم را به نیروی انتظامی و بقیه دستگاه‌ها اعلام کردیم که با سرعت انجام بدهند.
رحمانی فضلی گفت: تعطیلات پیشنهاد شده را که مجدد روز گذشته در جلسه‌ای با حضور رییس جمهور مطرح شد در جلسه امروز بررسی کردیم که مقرر شد پیشنهادات دوستان را برای اجرایی شدن این تعطیلات حتماً باید همراه با مقدمات و تمهیدات باشد و آن مقدمات و تمهیدات را به ایشان ارائه بدهیم تا در جلسه ستاد تصمیم گیری شود.
وی افزود: موضوع دیگری که بسیار مهم بود بحث کمبود‌ها و مشکلاتی بود که در حوزه برخی از اقلام دارویی یا امکانات مطرح شد که در جلسه امروز در این خصوص بحث کردیم و دوستان اطمینان دادند که موضوع سرم و کمبود دارو‌ها حل شده است و در برخی از جا‌هایی که ما با کمبود تجهیزات مواجه بودیم یا کمبود تخت در بیمارستان‌ها داشتیم واقعاً​ خیلی زیاد نبود و این را تصریح کردند که حل شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: برای اینکه اطمینان بیشتری حاصل شود به عنوان کمک و تقویت نیرو‌هایی که در استان‌ها کار می‌کنند، از طرف قرارگاه یک گروهی تشکیل شد که این گروه متشکل از نماینده نیرو‌های مسلح و نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت بهداشت و نماینده وزارت کشور شکل می‌گیرد و به چند استان سرکشی می‌کند و در واقع بازدید میدانی به عمل بیاورند و مشکلات و مسائلی را که مشاهده می‌کنند منعکس کنند تا ما بتوانیم آن‌ها را حل کنیم.
رحمانی فضلی افزود: متاسفانه گزارش‌های نامناسبی از رعایت نشدن شیوه نامه‌ها در برخی از مراسم و هیات‌ها در این روز‌ها رسیده بود و ما ضمن اینکه از همه کسانی که در این مناسبت و در این مراسم و مناسک شیوه نامه‌ها را به طور کامل رعایت می‌کنند تشکر می‌کنیم، اما انجام آن به ویژه در اماکن سرپوشیده ما را دچار مشکل می‌کند.
وی گفت: پیشنهاد جدیدی که با توجه به شرایط جدید این شیوه نامه‌ها نوشته شده بود مربوط به دو هفته قبل بود و امروز با پیشنهادی که وزارت بهداشت در جلسه ارائه داد، قرار شد در اماکن سربسته مراسم از امشب نباشد و امروز به نماینده سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شد که حرکت دسته‌ها در خیابان‌ها نیز ممنوع خواهد بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود:​ این دو مورد با پیشنهادی که وزارت بهداشت داشت، مصوب شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: از همه هیات‌ها، مساجد و صاحبان مراسم‌ها عاجزانه تقاضا می‌کنیم حتما مراعات کنند و مسئول نظارت و اجرای این کار سازمان تبلیغات و وزارت بهداشت خواهد بود.
وی گفت:​همچنین باید از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم مراعات کنند چرا که برخی از مجالس در داخل خانه‌ها برگزار می‌شود و خواهش ما این است که این شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود:​ شرایط پیش آمده شرایط خطیری است و ما هر کاری را که انجام بدهیم اگر هماهنگی و همکاری مردم نباشد، همانند موج‌های قبلی مردم همراهی نکنند کاری نمی‌توانیم از پیش ببریم و موفق نمی‌شویم.
رحمانی فضلی گفت: مواردی را که لازم است در ستاد مطرح شود به ستاد خواهیم داد و آن‌هایی را که در حیطه اختیارات قرارگاه است از امروز اجرایی خواهیم کرد.