۰ نفر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد؛

واکسیناسیون تمامی دانشجویان کارشناسی از مهرماه

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 552792
واکسیناسیون تمامی دانشجویان کارشناسی از مهرماه

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: واکسیناسیون تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی در سراسر کشور از مهر آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: واکسیناسیون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور در حال انجام است.

او افزود: واکسیناسیون جامعه دانشگاهی بر اساس رده سنی و شرایط جدول انجام می‌شود که باید طبق گفته ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت بعد از دریافت نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند که مشکلی از این بابت نداریم.

مهدی تصریح کرد: شاید شهر تهران جزو استان‌هایی باشد که از نظر واکسیناسیون عقب‌تر هستیم و آن هم به علت شرایط خاص بوده که در همه حوزه‌ها و اقشار و سنین تعریف شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: مسئله اصلی ما واکسیناسیون دانشجویان است که بر اساس برنامه ریزی‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشجویان بایستی طبق برنامه ریزی‌ها از مهر ماه برای دریافت واکسن آماده شوند. به اینصورت دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته و پیوسته در اولویت تزریق واکسن قرار خواهند گرفت.

دانشجویان نوورود از آذر واکسینه می‌شوند

مهدی گفت: عمدتا دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای که کاردانی هستند و حدود ۴۰ درصدی که از مهر ماه به عنوان دانشجویان نوورود شناخته می‌شوند از آذرماه واکسینه خواهند شد. گفتنی است که حدود دو ماهی می‌شود در حال پیگیری جدی برای واکسیناسیون دانشجویان هستیم تا تزریق واکسن برای آن‌ها زودتر انجام شود و بتوانند هرچه سریع‌تر کلاس‌های عملی خود را به شیوه حضوری بگذرانند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: با توجه به وضع موجود و جمعیت دانشجویی کشور امید زیادی به واکسیناسیون دانشجویان زودتر از زمان مقرر نداریم، اما طبق برنامه ریزی‌ها از شهریورماه واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت خواهد بود که به اینصورت دانشجویان کارشناسی سراسر کشور از مهر باید پذیرای دریافت واکسن باشند.

مهدی مطرح کرد: ترم آینده یعنی بعید است که حضوری برگزار شود و به همین علت تمامی آموزش‌ها مجازی ادامه پیدا می‌کند، مگر اینکه کرونا فروکش کند و به اینصورت بتوانیم دانشجویان را به صورت گروهی یا با جمعیت محدود به کارگاه‌ها و کلاس‌ها دعوت کنیم و به شیوه فشرده آن‌ها را برگزار کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امیدواریم آموزش‌ها از بهمن حضوری باشند، تاکید کرد: از بهمن ماه بایستی کیفیت آموزش‌ها را ارتقا ببخشیم و برنامه‌های جامعی برای دانشجویان اختصاص دهیم تا بتوانیم با توجه به وضعیت کرونایی و اثرگذاری واکسیناسیون روی دانشجویان از بهمن ماه آغاز خوب و رسمی خود را در خصوص آموزش‌های حضوری داشته باشیم.

مهدی تاکید کرد: واکسیناسیون دانشجویان نو ورود هنوز مشخص نیست؛ چرا که تعداد و کمیت آن‌ها هنوز در دسترس هیچ دانشگاهی قرار گرفته، اما با این حال با کمک وزارت علوم و وزارت بهداشت به دنبال تزریق واکسن برای آن‌ها هستیم.

او تصریح کرد: هیچ دغدغه‌ای برای واکسیناسیون استادان و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای نداریم؛ چرا که برنامه آن‌ها بر اساس سن و گروه استانی آغاز شده است.

مهدی گفت: قبل از شروع ترم جدید واکسیناسیون تمامی استادان و کارکنان به پایان می‌رسد و بعد از آن همکاران پیمانی و خدماتی واکسینه می‌شوند تا هیچ فردی بدون واکسیناسیون در مراکز ما حضور نداشته باشد.