۰ نفر

کدام واکسن های کرونا در جهان مجوز اورژانسی گرفته است؟

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 535905
کدام واکسن های کرونا در جهان مجوز اورژانسی گرفته است؟

یک متخصص ویروس شناسی گفت: تمام واکسن‌هایی که در حال حاضر به بازار آمده اند اعم از استروزنکا، مدرنا، سینوفارم و... مجوز اروژانسی گرفته‌اند و بر اساس سیاست مجوز اورژانسی واکسن به مردم تزریق شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، حسین کیوانی  در پاسخ به این سوال که کدام واکسن‌ها در جهان مجوز اورژانسی گرفته اند؟، گفت: تمام واکسن‌هایی که در حال حاضر به بازار آمده اند اعم از استروزنکا، مدرنا، سینوفارم و... مجوز اروژانسی گرفته اند و بر اساس سیاست مجوز اورژانسی به مردم تزریق شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مجوز اورژانسی واکسن مشکلی را به وجود نمی‌آورد؟، توضیح داد: یکسری از مطالعات روی واکسن‌ها صورت می‌گیرد و بعد به آن‌ها مجوز اروژانسی داده می‌شود و به نظر نمی‌رسد این اقدام مشکلی را به وجود آورد، اما به هر حال دادن مجوز سریع به تزریق واکسن سبب می‌گردد که نسبت به یکسری از عوارض واکسن که احتمال دارد در طول چند سال آشکار گردند، آگاهی نداشته باشیم. 

این متخصص ویروس شناسی در پاسخ به این سوال که افراد واکسینه شده تحت چه شرایطی باید به پزشک مراجعه کنند؟، اظهار کرد: درد و تب مختصر بعد از واکسن طبیعی است، اما هنگامی که این علائم شدید شدند و علائم حاد تنفسی و بدحالی بروز پیدا کرد و برای مثال بیمار دچار بدن درد شدید، تنگی نفس و عوارضی از این قبیل شد، حتما باید به پرشک مراجعه کند و تحت نظر قرار گیرد که البته تعداد بسیار کمی از افراد یعنی چند در میلیون ممکن است عوارض شدید بعد از تزریق واکسن را تجربه کنند و اغلب دچار علائم خفیف می‌شوند.