۰ نفر

وزیر بهداشت؛

مراکز سرپایی اصلی‌ترین مکانیزم مدیریت کرونا است

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۵۰
کد خبر: 520628
 مراکز سرپایی اصلی‌ترین مکانیزم مدیریت کرونا است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشگیری، راهکار و اولویت اول کنترل ویروس کرونا است و در این زمینه مراکز سرپایی، به عنوان اصلی‌ترین مکانیزم اجرایی مدیریت این بیماری باید مورد توجه باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی شامگاه چهارشنبه در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان و ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناویروس با اشاره به اینکه کرونا یکی از پیچیده‌ترین ویروسها بوده که همه دنیا را گرفتار کرده است افزود: سال‌ها با این ویروس زندگی خواهیم کرد و باید بدانیم، واکسیناسیون تنها راه علاج این بیماری نیست و حتی با تزریق واکسن هم باید پروتکل ها رعایت شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن درمان بیماران کرونایی اظهار داشت: در استان خوزستان با انجام اقدامات درمانی مناسب درخصوص ویروس جدید، موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

این مسئول، به بهره‌گیری از تجربه یکسال گذشته در خصوص کنترل ویروس جدید تاکید کرد و گفت: در بحث ترخیص و سرپایی دقت بیشتری باید انجام گیرد و ازطرفی با فعالیت بیشتر حوزه پژوهش، باید آموزش از راه دور برای دانشجویان و مردم مدیریت شود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه هفته آینده روزهای سخت تری به لحاظ مدیریت کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون خواهیم داشت ادامه داد: در حوزه آموزش، پژوهش، درمان و بهداشت برنامه ریزی باید انجام گیرد و فضای فکری جامعه نیز نسبت به این بیماری بهبود یابد.

نمکی، با بیان اینکه در حوزه توسعه اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است افزود:در  توسعه زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام گرفته است اما تعداد تخت‌ها باید افزایش یابد و از طرفی استفاده از ظرفیت منازل، با برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت"، در حوزه بهداشت پیگیری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: حوزه فرهنگی از حوزه‌های مهم و جدی این وزارتخانه است و در این خصوص باید ایجاد فضای نشاط در جامعه جدی گرفته شود تا دانشجویان تک بعدی تربیت نشوند.

این مسئول به حوزه دارو نیز اشاره کرد و گفت: میزان تولید داروهای داخل و وابستگی به خارج در این بخش حائز اهمیت است و تقریبا با وجود کرونا، اتفاقات بزرگی در این حوزه رخ داده است.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب و ابلاغیه رهبر معظم انقلاب گفت: در دانشگاه‌ها هیاتی برای تبیین، تفسیر و اجرای این رهنمودها باید تشکیل شود چراکه یکی از اسناد بالادستی ارزشمند و ذی‌قیمتی است که باید جدی گرفته شود.

نمکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان یکی از بهترین‌های کشور، در بحث مدیریت ویروس کرونا بود و عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.