۰ نفر

۵گام برای رژیم غذایی بهاری

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰:۵۰
کد خبر: 511890
۵گام برای رژیم غذایی بهاری

در آستانه فرا رسیدن سال جدید شاید بد نباشد که برای سلامتی خود در بهار یک رژیم غذایی بهاری را امتحان کنید. بسیاری از افراد در فصل بهار احساس بی حالی و کسالت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد رژیم غذایی بهاری می‌تواند این مشکل را حل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بهار زمانی مناسب برای احیای رژیم غذایی، احساس سلامتی و به دست آوردن انرژی مورد نیاز برای لذت بردن از ماه‌های فصل بعدی یعنی تابستان است:

گام اول:غذا‌های ساده

از وعده‌های غذایی بسته بندی شده صرف نظر کنید و وعده‌های غذایی ساده و سالم را با استفاده از مواد اولیه تازه بپزید. غذا‌های کامل، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را با کالری نسبتاً کمتری ارائه می‌دهند. با تهیه وعده‌های غذایی خود، در هزینه و همچنین کالری اضافی، چربی، سدیم و شکر که اغلب همراه با وعده‌های غذایی آماده است، صرفه جویی می‌کنید.

گام دوم:هیدراته بمانید

در مورد نوشیدنی‌های خود فراموش نکنید که از نوشیدنی‌های شیرین صرف نظر کنید. شیر، آب آشامیدنی ساده و ترکیب آب با لیمو، برش‌های پرتقال یا برگ‌های نعناع را به عنوان یک نوشیدنی خوش طعم مصرف کنید.

گام سوم: سبز فکر کنید

سبزیجات سالم، کم چربی و سرشار از فیبر  هستند و برخی سبزیجات پهن برگ نیز منبع خوبی از آهن، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C هستند.

گام چهارم: بشقاب خود را رنگارنگ کنید

نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات، یک چهارم آن را غلات و یک چهارم آخر آن را با گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ یا جایگزین‌های گوشت مانند حبوبات پر کنید.

گام پنجم: میان وعده‌های سالم

برای میان وعده‌ای سالم برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که از میان وعده‌های تازه مانند تخم مرغ‌های آب پز، سبزیجات و میوه‌های خرد شده، لوبیا و ماست ساده استفاده کنید. کمد‌ها را با میان وعده‌های سالم مانند آجیل خام، غلات و ذرت بوداده‌های ساده پر کنید. ترکیبی از دانه‌های چیا، دانه‌های شاهدانه، دانه کدو تنبل و دانه‌های آفتابگردان، مملو از پروتئین، فیبر و اسید‌های چرب ضروری است که به شما در سیر شدن کمک می‌کنند.