۰ نفر

کاهش فشارخون ریسک ابتلا به زوال عقل را کم می‌کند

۸ خرداد ۱۳۹۹، ۲:۰۴
کد خبر: 442263
کاهش فشارخون ریسک ابتلا به زوال عقل را کم می‌کند

تحقیق نشان می دهد کاهش فشارخون بالا با مصرف داروهای فشارخون ریسک ابتلا به زوال عقل و اختلال شناختی را تا ۷درصد کاهش می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه ملی گالوی ایرلند در مطالعه خود، ۱۴ آزمایش شامل ۹۶,۱۵۸ شرکت کننده را بررسی کردند.

آنها مشاهده کردند پایین آوردن فشارخون بالا با داروهای ضدفشارخون ریسک ابتلاء به زوال عقل یا اختلال شناختی را تا ۷ درصد در طول یک دوره چهار ساله کاهش می‌دهد.

 «کونار جاج»، سرپرست تیم تحقیق، در این بداره می‌گوید: «یافته های ما بر ضرورت غربالگری، پیشگیری، و درمان مؤثرتر فشارخون بالا تاکید دارد. در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به زوال عقل هستند.»

در این مطالعه به جمع آوری تمام شواهد مربوط به تأثیر مصرف داروهای کاهنده فشارخون بر کاهش ریسک ابتلاء به زوال عقل پرداخته شد.

کاهش فشارخون ریسک سکته و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. حال مشخص شده پیشگیری از زوال عقل هم از فواید درمان فشارخون بالا است.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای پیشگیری مستقیم از زوال عقل وجود ندارد از این‌رو این مطالعه بر اهمیت فشارخون در افزایش ریسک زوال عقل تاکید دارد.

پیام این مطالعه این است: فشارخون تان را دائم چک کنید. اگر بالا است، می‌توان آن را با تغییراتی در سبک زندگی و مصرف دارو درمان کرد.

اهمیت کنترل فشارخون برای حفظ سلامت مغز همراه با سبک زندگی سالم میسر است.