۰ نفر

چگونه با اندوه ناشی از شیوع کرونا کنار بیاییم؟

۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۳۱
کد خبر: 442250
چگونه با اندوه ناشی از شیوع کرونا کنار بیاییم؟

بیماری کووید ۱۹ جان تعداد قابل توجهی از مردم جهان را گرفته و خانواده‌های بسیاری در غم و اندوه از دست دادن عزیزان خود هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فوت یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک می‌تواند از جمله مشکل‌ترین بحران‌هایی باشد که فرد در طول زندگی تجربه می‌کند و آگاهی از چگونگی مواجه با این شرایط در بهبود وضعیت روحی و روانی حائز اهمیت است.

صحبت کردن در مورد مرگ با دوستان و اطرافیان و یاد کردن از فردِ از دست رفته می‌تواند در رویارویی و درکِ بهتر آنچه رخ داده مفید باشد.

در مقابل، نادیده گرفتن و پرهیز از مواجهه با این موضوع، به منزوی شدن و اختلال در روند مقابله با مشکلات روانیِ ناشی از این اتفاق منجر می‌شود.

در چنین شرایطی ممکن است فرد با انواع مختلفی از احساسات از جمله غم و عصبانیت مواجه شود که در وهله اول باید آنها را بپذیرد.

به گفته روانشناسان تمامی این احساسات طبیعی هستند و این نکته اهمیت دارد که فرد بداند چه زمانی دچار این احساسات می‌شود.

معمولا با گذر زمان و صحبت کردن با دیگران این اندوه کم‌رنگ‌تر می‌شود اما درصورتیکه فرد به دلیل وجود این حالات احساس استیصال و درماندگی داشته باشد ضرورت دارد با متخصص مشورت کند تا بتواند با مشکل خود کنار آید و سریعتر به وضعیت عادی بازگردد.

به گزارش هلث دی نیوز، همچنین احساس غم و اندوه می‌تواند پیامدهایی بر جسم نیز داشته باشد.‌ داشتن رژیم غذایی مناسب در این دوران، ورزش کردن و خواب کافی به حفظ سلامت جسم و روان کمک می‌کند.