۰ نفر

تغییر رنگ لب‌ می‌تواند نشانه کووید-۱۹ باشد؟

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۲۴
کد خبر: 431697
تغییر رنگ لب‌ می‌تواند نشانه کووید-۱۹ باشد؟

متخصصان انگلیسی معتقدند که تغییر رنگ لب‌ها نیز می‌تواند نشانه دیگری از خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کرونا ویروس عامل عفونتی بسیار مسری و در عین حال کشنده است که در میان عموم مردم به سرعت شیوع پیدا کرده و تاکنون میلیون‌ها نفر در جهان به آن آلوده شده‌اند. درحالیکه تب و سرفه خشک از شایع ترین علائم بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس به حساب می‌آید به تازگی گروهی از متخصصان در انگلیس می‌گویند که تغییر رنگ لب‌ها و کبود شدن آنها نیز می تواند از دیگر نشانه ابتلا به این بیماری باشد.

در این ادعا مطرح شده در صورتیکه رنگ لب بدون هیچ دلیلی تغییر پیدا کند احتمال ابتلای فرد به بیماری کووید-۱۹ وجود دارد که احتمالا می تواند به دلیل کمبود اکسیژن باشد.

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس رو به افزایش است و دولت از مردم درخواست کرده تا از خانه خارج نشوند و به توقف همه گیری این بیماری کمک کنند.

شایع ترین نشانه کروناویروس تب بالا و سرفه های مداوم است اما در صورتیکه لب‌ها به رنگ آبی درآید هم ممکن است فرد در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ باشد.

آبی شدن رنگ لب ها نشانه هشداردهنده ذات الریه و یکی از پیامدهای ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است. ذات الریه بیماری مهلکی است که موجب ورم ریه ها می شود. تنها تعداد محدودی از بیماران آلوده به کروناویروس به ذات الریه دچار می شوند.

به گزارش روزنامه اکسپرس، سسیتم سلامت همگانی انگلیس (NHS) تاکید کرده است که در صورت تغییر رنگ لب ها لازم است بیمار به بیمارستان مراجعه کند. این تغییر رنگ لب ها میتواند نشانه نبود اکسیژن کافی در بدن باشد.