۰ نفر

قرص درمان قلبِ شکسته ساخته شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۳۵
کد خبر: 417448
قرص درمان قلبِ شکسته ساخته شد

برونت فقط قلب‌های شکسته ناکام در عشق را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه روش درمانی وی برای مبتلایان به ضربات روحی شدید نیز استفاده می‌شود.

یکی از محققان دانشگاه مونترال ادعا می‌کند به دارویی دست یافته است که در ترکیب با یک درمان برای غلبه بر حوادث تراژدیک و تلخ، می‌تواند قلب‌های شکسته و داغدار را التیام دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس گزارش بی‌بی‌سی، یک دانشمند از دانشگاه "مونترال" ممکن است درمانی را برای قلب شکسته شما به شکل یک قرص داشته باشد. دکتر "آلن برونت" معتقد است که با استفاده از یک معالجه و یک "مسدود کننده بتا" (beta-blocker) که برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود، می‌تواند بسیاری از درد‌های عاطفی افراد را برطرف کند.

این معالجه با دارویی به نام پروپرانولول محقق می‌شود که یک مسدود کننده بتا است که به طور سنتی برای درمان فشار خون بالا و میگرن استفاده می‌شود. "برونت" به معالجه‌ای رسیده است که شامل مصرف این دارو حدوداً یک ساعت قبل از آغاز یک جلسه است که در آن، بیمار در مورد احساسات و صدمات خود می‌نویسد و آن را با صدای بلند می‌خواند.

"برونت" به بی‌بی‌سی گفت: معمولاً وقتی یک خاطره را به یاد می‌آورید، اگر چیز جدیدی برای یادگیری وجود داشته باشد، قفل این خاطره باز خواهد شد و می‌توانید آن را به روز و دوباره ذخیره کنید.

"برونت" که یک روانشناس بالینی است، گفت: ما از این درک پیشرفته در مورد چگونگی شکل گیری خاطرات و چگونگی باز کردن قفل و به روزرسانی مجدد و ذخیره آن‌ها استفاده می‌کنیم. ما از این دانش جدید که از علوم اعصاب برای معالجه بیماران برگرفته شده، استفاده می‌کنیم.

دلیل اینکه این روش درمانی می‌تواند کارایی داشته باشد به خاطر خاطراتی است که در مغز ذخیره می‌شوند. عناصر واقعی آن‌ها در قسمت هیپوکامپ مغز ذخیره می‌شود، در حالی که عناصر عاطفی آن‌ها در آمیگدال مغز ذخیره می‌شود و در طول روش درمانی "برونت"، هنگامی که یک خاطره غم انگیز به یاد می‌آید، پروپرانولول عنصر عاطفی آن را هدف قرار داده و بیمار را از شر آن خلاص می‌کند.

سپس مغز، خاطره را با وجوه عاطفی کمتری ذخیره می‌کند. روش دکتر "برونت" در ۷۰ درصد از بیماران جواب داده است و آن‌ها از خاطرات دردناک خود رها شده‌اند.

"برونت" فقط قلب‌های شکسته ناکام در عشق را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه روش درمانی وی برای مبتلایان به ضربات روحی شدید نیز استفاده می‌شود.

در فرانسه پس از حملات تروریستی در پاریس و نیس، "برونت" از روش خود برای کمک به معالجه قربانیان و شاهدان ماجرا استفاده کرد و بیش از ۴۰۰ نفر را تحت این درمان قرار داد.