۰ نفر

آیا نوردرمانی برای آکنه مفید است؟

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۲۰
کد خبر: 394356
آیا نوردرمانی برای آکنه مفید است؟

مطالعات آکادمی پزشکان خانواده آمریکا نشان می‌دهد، گرچه نوردرمانی برای برخی بیماران مبتلا به آکنه مفید است ولی با اطلاعات موجود نمی‌توان به طور قطع گفت این روش اثربخشی و کارایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود.

به گزارش ساینس دیلی، در حالی‌که تبلیغات مختلفی در مورد درمان آکنه با نور آبی وجود دارد، هنوز مطالعات مختلف کارایی و اثربخشی این روش را تایید نکرده‌اند. بررسی سیستماتیک و متا آنالیز ۱۴ کارآزمایی نشان می‌دهد هنوز نمی‌توان در مورد اثربخشی این روش نظر قطعی داد. این در حالی است که بسیاری از بیماران مایل هستند نور درمانی را جایگزین مصرف آنتی بیوتیک کنند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، گرچه ممکن است این روش برای برخی بیماران مفید باشد، ولی با اطلاعات موجود هنوز برای نظر قطعی در مورد این روش زود است.
آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش‌های قرمز و معمولا چرکی در پوست و به ویژه صورت ظاهر می‌شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌
مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آکنه را افزایش می‌دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش‌های صورت، سفرهای مداوم هوایی، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهمترین دلایل بروز آکنه هستند.
در حال حاضر آکنه با داروی ایزوترتینوئین، یکی از مشتقات ویتامین A، درمان می‌شود که عوارض جانبی جدی به همراه دارد.