۰ نفر

حرکات کششی برای سلامت بدن مفید است

۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
کد خبر: 311943
حرکات کششی برای سلامت بدن مفید است

کارشناسان اعلام کردند که انجام حرکات کششی برای افراد دیابتی و تنظیم گردش خون و ... مفید است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برای انجام تمرین‌های‌ کششی لازم نیست که شما یک ورزشکار یا متخصص باشگاه ورزشی باشید بلکه این تمرین شکل ساده‌ای از ورزش است که شما می‌توانید در تمام طول روز آن را انجام دهید تا تضمین شود ماهیچه‌های شما در وضعیت سالمی هستند.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، البته کشش به عنوان بخشی برای گرم کردن قبل از ورزش شناخته شده، این در حالی است که کارشناسان اعلام کردند؛ نباید ورزش را با کشش شروع کرد زیرا ماهیچه‌ها به اندازه کافی گرم نشده و خطر آسیب به آنها افزایش می‌یابد.

در عوض برای گرم کردن قبل از ورزش انجام دادن فعالیت‌های فیزیکی سبک از جمله آهسته دویدن یا حرکت به بالا و پایین پله‌ها را توصیه می‌کنند.

از طرفی افرادی که شغل‌شان به گونه‌ای است که به طور مداوم بر روی یک صندلی در مقابل یک کامپیوتر می‌نشینند و تحرکی ندارند باید گاهی اوقات به کشش پاها و بخش‌های دیگری از بدن خود بپردازند.

نشستن دائمی می‌تواند منجر به سخت شدن ماهیچه‌ها و کاهش انعطاف‌پذیری شما در طول زمان شود. بنابراین باید به طور روزانه حرکات کششی را انجام داده زیرا اثرات آن تنها با کشش منظم از بین می‌رود.

طبق مطالعات سال 2011، مزایای کشش تنها به سلامت ماهیچه‌ها ختم نمی‌شود بلکه برای بیماران دیابتی نیز مفید است و آنها با کشش می‌توانند سطح گلوکز خود را حفظ کنند.

علاوه بر این کشش می‌تواند با از بین بردن فشارها از بخش‌هایی از بدن به عنوان یک تسکین‌دهنده استرس عمل کند.

گفتنی است؛ کشیدن ماهیچه‌ها در دوره کوتاهی به بهبود گردش خون، سطوح انرژی و رفع خستگی نیز کمک می‌کند.