۰ نفر

علایم هشدار دهنده‌ای که می‌گویند زمان مرگ نزدیک است!

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۲۲
کد خبر: 300734

علایم هشدار دهنده‌ای که می‌گویند زمان مرگ نزدیک است!

اغلب افراد ناگذیر مرگ را پذیرفته اند ولی دیگران از آن می ترسند به خصوص از درد و رنجی که ممکن است لحظات آخر زمان مرگ متحمل شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پرشین وی، اغلب افراد ناگذیر مرگ را پذیرفته اند ولی دیگران از آن می ترسند به خصوص از درد و رنجی که ممکن است لحظات آخر زمان مرگ متحمل شوند. حتی برخی افراد معتقدند استفاده از تسکین دهنده ها برای فرد در حال احتضار هم بیفایده است. ولی بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده درمان های تسکین دهنده به کاهش درد و سایر علایم فرد محتضر کمک می کند.

زمان مرگ

حدود ۸۵ درصد از بیمارانی که نزدیک به زمان مرگ از درمان های تسکین دهنده استفاده می کنند در زمان مرگ علایم شدیدی نشان نمی دهند.محققین دانشگاه وولونگوگ استرالیا دریافتند عوامل متعددی در ازائه درمان تسکین دهنده خص در حال مرگ دخیل هستند. از جمله ارزیابی عمیق نیازهای بیمار، داروها موثر و مراقبت های پرستاری.

با یان حال همه به اندازه کافی خوش شانس نیستند که در زمان مرگ از مراقبت های پزشکی استفاده کنند. سالانه ۱۶۰ هزار نفر در استرالیا از دنیا می روند که حداقل مرگ ۱۰۰ هزار نفر از آنان قابل پیش بینی است ولی فقط ۴۰ هزار نفر از آنان به مراقبت های تخصصی دسترسی دارند.

سالانه ۴۰ میلیون نفر در جهان موقع مرگ به مراقبت های تسکین دهنده دسترس دارند.

علایم نشان دهنده زمان مرگ کدامند

بارز ترین علامت پایان یافنن زندگی، خستگی است. سال گذشته ۱۳٫۳ بیماران احساس سختی بی نهایتی از خستگی و به دنبال آن ۷٫۴ درصد احساس درد را در شروع مراقبت های تسکین دهنده ابراز داشتند. و ۷٫۱ درصد احساس بی اشتهایی داشتند. انتظار می رود فردی که زمان مرگش نزدیک شده احساس خستگی و بی اشتهایی و از دست دادن انرژی و اشتیاق را تجربه کند. البته درد بیمار را می تواند تا حد زیادی با درمان مدیریت نمود.

فردی که زمان مرگش نزدیک شده، سایر مشکلاتش از قبیل تنفس، بی خوابی، تهوع و بیماری های روده اش مثل سابق نیست و در ساعات پایانی عمر بهبود زیادی پیدا می کند.

به نظر می رسد نیازی به ترسیدن نداشته باشید چون افراد در لحظات آخر عمر درد کمتری احساس می کنند. حتی سایر مشکلات سلامتی آن ها هم بهبود پیدا می کند.

به طور کلی ۷٫۷ درصد از بیماران هنگام شروع مراقبت های تسکین دهنده درد شدیدی را گزارش کرده بودند و تنها ۲٫۵ رصد از آن ها در روزها آخر عمر درد شدید داشتند. در تعداد انگشت شماری از بیماران دراوهای موجود برای کاهش دردشان تاثیری ندارد.