۰ نفر

معاون اجتماعی وزارت بهداشت؛

۲۷ درصد ایرانی ها از پرفشاری خون رنج می برند

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۳۵
کد خبر: 287694
۲۷ درصد ایرانی ها از پرفشاری خون رنج می برند

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه ۲۷ درصد مردم کشور از پرفشاری خون رنج می‌برند.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از مهر، دکتر سیدمحمد ایازی در حاشیه ششمین سمپوزیوم و سونین جشنواره  خود مراقبتی و آموزش بیمار که همزمان با روز جهانی خود مراقبتی در خصوص اهمیت موضوع خود مراقبتی توضیح داد. خود مراقبتی از مسائل مهمی است که در چارچوب اجتماعی شدن سلامت در حال پیگیری و اجرایی شدن است. 

وی افزود: در این زمینه باید به چند نکته مهم از قبیل رعایت عدالت بر سلامت، دسترسی مردم به سلامت، افزایش سواد سلامت مردم و همچنین موضوع سلامت در اقصی‌نقاط کشور توجه ویژه داشته باشیم. 

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه مسئله افزایش توان سلامت مردم جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است توضیح داد: یک وجه این موضوع برای دوره‌ای است که فرد هنوز به بیماری خاصی مبتلا نشده و با آموزش‌های لازم می‌توان از ابتلای وی به بیماری پیشگیری به عمل آورد. 

وی افزود: همچنین سواد سلامت باعث می‌شود تا فرد بیمار مراقبت‌های لازم را انجام دهد و هرچه سریع تر بهبود یابد. 

معاون اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: موضوع سواد سلامت باید از مدارس و مراکز آموزشی آغاز و آموزش داده شود. 

وی افزود: در این همایش تجارت افراد گوناگون و اساتید درخصوص خود مراقبتی مورد تبادل نظر قرار گرفته و همچنین برای شرکت کنندگان امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است. 

ایازی با بیان اینکه سبک زندگی مناسب نقش بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری‌ها دارد توضیح داد: در حاضر ۲۷ درصد مردم کشور ما از بیماری پرفشاری خون و ۵ میلیون نفر از بیماری دیابت رنج می‌برند که متاسفانه ۵ میلیون دیگر نیز در آستانه ابتلا به دیابت قرار دارند. 

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۰.۷ درصد از مردم جامعه دخانیات مصرف می‌کنند توضیح داد: معمولا این افراد از عوارض استفاده از سیگار اطلاعی ندارند که لازم است برای آگاهی بخشی در این خصوص نیز تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در پایان گفت: ما در وزارت بهداشت به دنبال این هستیم که بتوانیم با ارتقای سواد سلامت مردم جامعه و توجه بیشتر به خودمراقبتی گرایش مردم را به سبک زندگی سالم افزایش دهیم.