۰ نفر

قاتلان خاموش در ایام محرم!

۶ مهر ۱۳۹۶، ۰:۲۴
کد خبر: 221930
قاتلان خاموش در ایام محرم!

رحیم مقیمی گفت: از مردم می‌خواهیم که در خرید ظروف یک بار مصرف دقت ویژه‌ای کنند به خصوص در بحث سفره‌های یک بار مصرف از خرید سفره‌هایی که شفاف نیستند خودداری کنند زیرا در غیر این صورت بحث مسمومیت با سرب پیش خواهد آمد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پلاستیک و نایلون در خصوص وضعیت بازار ظروف یک بار مصرف در ایام محرم گفت: متاسفانه به رغم هشدارهای ما از یک ماه پیش قیمت این ظروف گران شده است به طوری که الان به صورت ساعتی قیمت‌ها تغییر می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، رحیم مقیمی اصل افزود: علت این افزایش قیمت، گران شدن 30 تا 35 درصدی مواد اولیه است و اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند باید منتظر سونامی افزایش قیمت‌ها در این صنف باشیم. در صورتی که از لحاظ اقتصادی برای ما که فعالان این حوزه هستیم این قیمت‌ها هیچ توجیهی ندارد.

وی در خصوص ظروف مصرفی در ماه محرم گفت: در این خصوص نزدیک به 300 مدل جنس در بازار وجود دارد که قیمت‌های آن‌ها متفاوت است. ظروف یکبار مصرف یک پرسی در بسته‌های 300 تایی دانه‌ای 105 تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: همیشه با افزایش قیمت و عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار، بحث سوء استفاده از مشتری پیش می‌آید و اکنون نیز این اتفاق صورت گرفته است. از مردم می‌خواهیم که در خرید ظروف یک بار مصرف دقت ویژه‌ای کنند به خصوص در بحث سفره‌های یک بار مصرف از خرید سفره‌هایی که شفاف نیستند خودداری کنند زیرا  در غیر  این صورت بحث مسمومیت با سرب پیش خواهد آمد.

وی تصریح کرد: برای ایام محرم بازار به اندازه کافی از جنس اشباع شده است و فکر نمی‌کنم در خصوص قاشق، چنگال و ظروف پرسی یک بار مصرف مشکلی نداشته باشیم.