۰ نفر

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران:

استفاده از درمان‌های نوین سرطان در کشور گسترش می‌یابد

۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶
کد خبر: 173252
استفاده از درمان‌های نوین سرطان در کشور گسترش می‌یابد

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: امکان حضور اساتید و متخصصین رادیوتراپی آنکولوژی کشور برای کسب تجربیات در کشورهای پیشرفته فراهم شده است.

دکتر محمدرضا قوام نصیری افزود: با توجه به حضور پزشکان ایرانی در کنگره ESMO آسیا (۲۰۱۶) اکثر متخصصین آنکولوژی برجسته کشورهای آسیا، اروپا، امریکا، کانادا ژاپن حضور داشتند و مقالاتی در خصوص پیشگیری و تشخیص زودرس و خصوصا درمان های جدید سرطان ارائه کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی ادامه داد: در این کنگره پزشکان ایرانی نیز مقالاتی ارائه نمودند که مورد توجه قرار گرفته است.

قوام نصیری تصریح کرد: در اختتامیه کنگره به مقالات برتر جوایزی اهدا شد که در این میان به  تعدادی از مقالات متخصصین انکولوژی ایران نیز جوایزی تعلق گرفت.

رئیس انجمن علمی رادیوتراپی انکولوژی ایران خاطر نشان کرد: در این کنگره در خصوص تازه ترین روش های  پیشگیری، تشخیص و درمان از سرطان های شایع مانند پستان، ریه، پوست، مثانه، مجاری ادراری - تناسلی و... بحث و تبادل نظر شد.

قوام نصیری فراهم شدن امکان کسب تجربه همکاران آنکولوژیست در مراکز پیشرفته کشورهای آسیایی و خصوصا اروپایی که دارای مراکز مجهز به درمان های جدید سرطان هستند را از دیگر دستاوردهای این کنگره دانست و یادآور شد: سال گذشته با صاحبنظران و مسوولان این کنگره مذاکرت حضوری در وین (سال ۲۰۱۵) و سنگاپور (سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶)  صورت پذیرفته  که مقرر شد شاگردان اول و دوم بورد تخصصی رشته رادیوتراپی انکولوژی به خارج از کشور اعزام و تجربه‌ها و تبحر پزشکان را در خصوص مباحث مرتبط با رادیوتراپی،شیمی درمانی و درمان های توام بیاموزند.

وی افزود: امسال نیز رایزنی هایی صورت گرفت تا علاوه بر شاگردان رتبه اول و دوم بورد، همکاران متخصص و خصوصا جوانان تازه فارع التحصیل که در جایگاه علمی دانشگاهی فعال می باشند به کشور های مورد نظر اعزام شوند.

قوام نصیری خاطرنشان کرد: از دستاوردهای این کنگره هم پزشکان و هم مردم بهره‌ مند خواهند شد زیرا حضور در این کنگره ها موجب ارتقاء هر چه بیشتر سطح علمی پزشکان و نهایتا پیشرفت در زمینه تشخیص زودرس و درمان بهینه در کشورمان می شود.