۰ نفر

درمان جدید سرطان پروستات کشف شد

۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۵۳
کد خبر: 172834
درمان جدید سرطان پروستات کشف شد

به گفته محققان یک درمان جدید برای سرطان پروستات در مراحل اولیه کشف شده است.

طبق گزارش محققان، این درمان جدید ترکیبی از لیزر و یک داروی ساخته شده از باکتری در عمق دریاست و عوارض جانبی شدید ایجاد نمی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پژوهش بالینی ۴۱۳ بیمار مبتلا به سرطان پروستات در ۴۷ بیمارستان در سراسر اروپا نشان داد که در ۴۹ درصد آن ها پس از درمان هیچ اثری از سرطان باقی نمانده بود. تنها ۶ درصد از کسانی که تحت درمان بودند، مجبور به برداشتن پروستات شدند.

با توجه به تحقیق منتشر شده در مجله لانست انکولوژی، بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی یا پرتودرمانی قرار می گیرند، دچار ناتوانی جنسی مادام العمر و بی اختیاری ادرار می شوند. اما در درمان جدید، مشکلات جنسی و دفع ادرار بیش از سه ماه بطول نمی انجامد.

دارویی که در درمان جدید مورد استفاده قرار می گیرد، از باکتری هایی ساخته شده است که در تاریکی های کف اقیانوس زندگی می کنند و تنها زمانی که در معرض نور قرار گیرند، سمی می شوند. ۱۰ لیزر فیبر نوری داخل پروستات فعال می شود. لیزر دارو را برای کشتن سرطان بدون آسیب رساندن به پروستات به حرکت درمی آورد.

درمان جدید می تواند به عنوان یک پیشرفت مهم برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات شناخته شود.

 درمان سنتی همواره منافع و مضراتی را به همراه دارد. مضرات آن شامل بی اختیاری ادرار و مشکلات جنسی در اکثریت مردان است. اما درمان جدید تقریبا عاری از عوارض جانبی است.

با این حال درمان جدید هنوز برای استفاده بیماران مورد تایید قرار نگرفته است.

طبق گزارش بی بی سی، درمان های دیگر سرطان پروستات، مانند سونوگرافی بسیار متمرکز، وجود دارد که عوارض جانبی کمتری دارند اما هنوز به طور جهانی در دسترس نیستند.