۰ نفر

ماجرای دختری که نقش مادرش را بازی کرد +عکس

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبر: 394803
ماجرای دختری که نقش مادرش را بازی کرد +عکس

شیدا خلیق نام دخترش است و در سریال "همه چیز آنجاست" که سه دوره زندگی را روایت می‌کرد در دوره جوانی نقش مادرش ناهید مسلمی را ایفا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ناهید مسلمی از جمله بازیگران پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران به شمار می‌رود؛ وی که هفتمین دهه زندگی‌اش را سپری می کند، دارای مدرک کارشناسی ادبیات زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیقی است. این بازیگر در سریال‌هایی همچون پایان نمایش، حلقه سبز، بیداری، چار دیواری، تهران پلاک 1، هیئت مدیره، زوج یا فرد، فروغ بی پایان، مسافر و... جلوی دوربین رفته است. مسلمی در فیلم‌های سینمایی دختری از آسمان، زندان زنان و تسویه حساب نیز بازی کرده است.

شیدا خلیق و مادرش

مسلمی با اشاره به اینکه ماهواره ندارم و چقدر شایسته است که تلویزیون شبکه‌ای را برای تکرار نوستالژی‌های خودش قرار داده است، گفت: من ماهواره ندارم و خیلی برایم جالب است که مثلاً خودم سالها پیش خیلی از سریال‌ها را ندیده‌ام؛ چون یا سر کار بوده‌ام و یا به دلایل دیگر موفق به دیدن آنها نشده‌ام. اما الان مدام روی شبکه آی‌فیلمم و کارها را می‌بینم. سریال‌هایی را که از دست داده‌ام نگاه می کنم؛ مثلاً خاک سرخ را دیدم، رعنا و دیگر کارها  را. چک برگشتی را هم دیدم. بعضی از کارها واقعاً باکیفیتند و از آی فیلم پخش می‌شوند.

او با اشاره به اینکه برخی از سریال‌ها ضعیفند، تأکید کرد: متأسفانه بعضی از فیلم و سریال‌ها کیفیت لازم را ندارند. مثلاً سریال هایی مانند «چاردیواری» آن قدر خوب و ماندگار هستند که بارها پخش می‌شوند و باز هم بیننده دارند. چاردیواری سریالی است که مردم هرجا مرا می‌بینند، درباره آن صحبت می کنند و می‌گویند که بهترین کارت بوده است. اگر کارهای قدیمی تر پخش شود، بهتر است؛ کارهای خوبی که سالیان زیادی از زمان پخششان گذشته است، جذابیت بیشتری دارند. کارهایی که شامل مرور زمان شده‌اند و ما آنها را از یاد برده‌ایم، اما آنقدر خوبند که اگر دوباره پخش شوند، باز هم مخاطب خواهند داشت.

بازیگر سریال‌های طنز تلویزیون در پاسخ به این سوال که دوست دارد طنز بازی کند یا کارهای جدی را تجربه کند، خاطرنشان کرد: اولویتی به لحاظ کار طنز و جدی ندارم؛ اما برایم جالب است که اخیراً بیشتر به من کارهای طنز پیشنهاد می‌شود. طنزی را که در درون من وجود دارد و من از آن خبر نداشته‌ام برخی از کارگردان‌های هوشمند کشف کرده‌اند. یک شیرینی و طنزی در وجودم است که باید بیرون کشیده شود و برخی از کارگردانان این کار را می کنند.

وی با اشاره اینکه برای انتخاب یک نقش چه مواردی مهم است، گفت: کیفیت متن، نقش، ترکیب عوامل و کارگردان در انتخاب نقش اهمیت دارد و من با این شاخصه‌ها و مولفه‌ها سریال یا فیلمی را می‌پذیرم و دنبال هر کاری نیستم؛ دوست‌دارم کارهایی انجام دهم که مردم مخاطبش باشند.

مسلمی در خصوص اینکه کدام نقش را بیشتر دوست دارد به سریال "همه‌چیز آنجاست" اشاره کرد که دخترش نقش یکی از دوره‌های سنی کاراکترش را ایفا کرد، افزود: من در سریالی به نام "همه چیز آنجاست" بازی کردم که اخیراً آی‌فیلم هم آن را پخش کرد؛ در این کار سه دوره زندگی من شامل جوانی، میانسالی و پیری به نمایش درآمد. این سریال به کارگردانی آقای شهرام شاه حسینی ساخته شد و من نقشم را در آن بسیار دوست دارم. در این مجموعه نقش دوران جوانی‌ام را دخترم، شیدا خلیق بازی کرد و دوره میانسالی و پیری را خودم ایفا کردم. این نقش بسیار چالش برانگیز بود و به همین خاطر دوستش دارم.

وی در پایان درباره کارهایی که این روزها مشغول آن است اشاره کرد و گفت: تا همین اواخر مشغول کار طنزی بودم که به کارگردانی آقای مهران احمدی به نام "سگ بند" ساخته شد؛ فیلمبرداری این فیلم چند روزی است که تمام شده و باید دوباره سر تمرین تئاتری به نام "خرچنگ خانگی" حاضر شوم که کارگردانش ابراهیم پشت کوهی‌اند.