۰ نفر

هشدار به مسافران ؛

اگر به این استان بروید در برف گرفتار می شوید

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 622752
اگر به این استان بروید در برف گرفتار می شوید

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران گفت که در پی بارش برف و کولاک در ارتفاعات استان ، نیروهای امدادی این جمعیت ۲۰۵ دستگاه خودروی گرفتار در برف را رهاسازی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمود قاسمی روز چهارشنبه افزود : تمامی این خودروها شب گذشته در برف سنگین جاده های هراز ، کندوان ، سوادکوه ، جواهرده رامسر و گردنه بشم بخش کجور نوشهر زمین گیر شده بودند که به کمک نیروهای امدادی هلال احمر مازندران تا بامداد امروز کار رهاسازی آن ها انجام شد .

بارش برف طبق گزارش هواشناسی حوالی ساعت ۱۴ روز گذشته در ارتفاعات غرب مازندران شروع شد و تا حوالی ساعت ۲۰ ادامه داشت به طوری که ارتفاع برف در مناطق پائین دست به بیش از پنج سانتی متر در ارتفاعات به حدود ۱۵ سانتی متر رسید       

این مسوول اظهار کرد : تعداد ۳۴ پایگاه ثابت و هشت پایگاه سیار امداد ونجات در جاده های مازندران فعالیت دارند و روزانه دستکم ۳۰۰ نجاتگر ، امدادگر به همراه همکاران این جمعیت آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی در این استان هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران گفت که ۲۴ مرکز پاسخگویی در سطح شهرستان های مازندران آماده پاسخگویی به مردم بومی و مسافران نوروزی در این استان در زمان وقوع حوادث هستند و حادثه دیدگان در زمان وقوع حوادث می توانند با تلفن ۱۱۲ (ندای امداد )  تماس بگیرند.        

بر اساس اعلام رسمی هواشناسی مازندران ناپایداری جوی همراه با بارش باران  تا اوایل روز پنجنشبه  مهمان این خطه شمال کشور خواهد بود.یعنی از بعد از ظهر امروز چهارشنبه سوم فروردین ماه هوا نیمه آفتابی و روند افزایش دما را شاهد خواهیم بود به طوری که در این روز افزایش سه تا چهار درجه ای دمای هوا را شهروندان در مناطق جلگه ای و ساحلی احساس خواهند کرد .

طبق اعلام هواشناسی مازندران هوای فردا پنجشنبه چهارم فروردین در ساحل و جلگه نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از واخر روز ابری به ویژه در نیمه غربی استان با بارش های پراکنده و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی مازندران وضعیت هوای نخسیتن جمعه سال جاری را نیز در سواحل و جلگه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی کرد .

طبق اعلام رسمی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ، سفر نوروزی امسال به این خطه حدود ۳۰ درصد نیز بیشتر شده است و بر اساس آمار  طی چهار روز اخیر بیش از دو میلیون شب اقامت در مازندران ثبت شده است.