۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شرط بحث برانگیز سفر با خودروی شخصی

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲
کد خبر: 617584
شرط بحث برانگیز سفر با خودروی شخصی

چند روز پیش در تصمیمی عجیب اعلام شد که برای سفرهای نوروزی، همه باید دوز سوم واکسن را تزریق کنند اما تنها ثبت پلاک خودرو ملاک است و نه سرنشین؛ انتشار این خبر اما انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حدود دو سال است که کرونا بخشی از زندگی ما شده و باوجود همه سختی‌های روزهای ابتدایی، شاید این روزها کمتر کسی باشد که به وجود این ویروس در زندگی عادت نکرده باشد؛ از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور، محدودیت‌هایی اعمال شد که محدودیت تردد یکی از آنها محسوب می‌شود؛ اما با توزیع گسترده واکسن‌ها و واکسیانسیون عده زیادی از مردم، جنس این محدودیت‌ها عوض شد.

یکی از این محدودیت‌ها منع تردد بود که افراد نمی‌توانستند با خودروهای شخصی به شهرهای دیگر بروند؛ اما حال با واکسیناسیون، محدودیت تردد تغییر کرده؛ محدودیتی که اعتراض بسیاری از مردم را به دنبال داشته است. رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران در خبری اعلام کرد که  براساس ابلاغ  ستاد ملی کرونا، مسافران نوروزی حتماً باید دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند تا امکان تردد بین شهری داشته باشند و ملاک سفر نوروزی بر ثبت پلاک خودرو بوده و سرنشینان خودرو ملاک نیستند؛ اما سوال اساسی این است که دلیل این تصمیم چیست؟

اگر ماشین به نام خود فرد نباشد و مالک خودرو واکسن تزریق نکرده باشد، تکلیف چیست؟ اگر خودرو به نام کودکان باشد و کودک واکسن تزریق نکرده باشد چه طور؟ در ثانی مگر کرونا فقط از طریق رانندگان منتقل می‌شود؟ اگر این تصمیم جهت کنترل کرونا اتخاذ شده، چرا فقط راننده باید واکسن بزند و باقی سرنشینان خیر؟ آیا چنین تصمیمی اصلا تاثیری در کنترل کرونا دارد یا تنها تصمیماتی بدون تدبیر است که زندگی را بر مردم سخت می‌کند؟