۰ نفر

سهم ۲۵ درصدی حمل و نقل در GDP برخی کشور‌ها

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹
کد خبر: 591061
سهم ۲۵ درصدی حمل و نقل در GDP برخی کشور‌ها

قاسمی گفت: در بسیاری از کشور‌ها که شرایط ژئوپلتیکی ایران را ندارند بیش از ۲۵ درصد از GDP را از طریق حمل ونقل به دست می‌آوردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در برنامه روز ملی حمل و نقل گفت: امروز در سازمان راهداری از دانش‌های روز دنیا و دانش‌های نوین استفاده می‌کنند و شاید در این شرایط مردم در جریان این همه اطلاعات نباشند، اما سازمان راهداری با استفاده از دانش‌های نوین توانست به تمام نقاط کشور کالای خود را ارسال کند و این خود یک پیشرفت بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همه مردم به نوعی با حمل ونقل سرکار دارند و ما باید در این بخش مهماندار خوبی برای مردم باشیم. در بسیاری از کشور‌ها که شرایط ژئوپلتیکی ایران را ندارند بیش از ۲۵ درصد از GDP را از طریق حمل ونقل به دست می‌آوردند، بنابراین این آمار‌ها نشان می‌دهد که بخش حمل و نقل برای درآمد یک کشور بسیار مهم و تعیین کننده است.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر بخش دریا و جاده‌ای برای اقتصاد یک کشور بسیار مهم است و باید در این حوزه اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرار دهیم.

قاسمی با بیان اینکه کشور در بخش حمل ونقل با عقب ماندگی بسیار زیادی روبرو است گفت: نوسازی ناوگان در کشور باید همواره در دستور کار قرار بگیردو این نوسازی نیاز جدی کشور است.

او ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به قطارها و ایجاد یک توسعه حمل ونقل ارزان وایمن و همچنین برای بخش هوایی کشور هم برنامه های را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در بخش جاده‌ای هم باید نوسازی کامیون‌ها را برنامه ریزی کنیم، چرا که ۴۰۰ هزار کامیون در جاده های کشور تردد می‌کنند که نوسازی آن‌ها نیاز جدی ماست.

قاسمی گفت: اجرای طرح تحول حمل و نقل جزو برنامه‌های اصلی ماست چرا که در بخش جاده‌ای و هنوز شهر‌ها و کریدور‌های اصلی برای اتصال به مسیر‌های ترانزیتی ناقص است و باید بخش ترانزیت ظرفیت‌های  خود را افزایش دهیم، در بخش راه‌های روستایی هم باید از این ظرفیت استفاده کنیم و در حال حاضر ۳۰ هزار راه روستایی باقی مانده که نیاز به انعقاد قرار داد‌های جدید است.