۰ نفر

بنیاد مسکن کلنگ مسکن حمایتی را زمین زد

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۳
کد خبر: 587885
بنیاد مسکن کلنگ مسکن حمایتی را زمین زد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای حدود ۲۹هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: اراضی ۵۷هزار واحد این طرح تأمین شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمیدرضا سهرابی گفت: در حال حاضر اراضی حدود ۸۳ هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن معرفی شده است. این میزان اراضی معرفی شده به بنیاد مسکن برای اجرای نهضت ملی مسکن، شامل زمین‌های خارج از بافت و یا اراضی دارای مشکلات تغییر کاربری و تفکیک نیز هستند. در مجموع اراضی بدون مشکل که مستعد احداث واحدهای مسکونی هستند و مشکلی ندارند حدود ۵۷ هزار واحد است.

سهرابی ادامه داد: تاکنون ۴۸ هزار متقاضی مسکن که تحت‌ مسئولیت بنیاد مسکن باید صاحب خانه شوند وجوه خود را که شامل ۴۰ میلیون تومان و بیشتر نیز هست، واریز کرده‌اند.

وی توضیح داد: عملیات احداث ۲۸ هزار و ۸۶۶ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد آغاز شده است. البته در برخی از شهرها از جمله قم واحدهای مسکونی در اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد. علاوه بر آن، ۹ هزار واحد نیز در مراحل مختلف اقدام برای اجرا قرار دارد.

یادآور می‌شود، احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برعهده بنیاد قرار گرفته است که از این میزان، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک اجرا می‌شود و ۲۰۰ هزار واحد نیز در قالب احداث واحدهای مسکونی شهری است.