۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ارزان‌ترین خانه‌های پاسداران چند؟

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 551600
ارزان‌ترین خانه‌های پاسداران چند؟

ارزان‌ترین خانه‌های پاسداران تهران، تقریبا از 4میلیارد تومان شروع می‌شود.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ پاسداران یکی از محله‌های تهران در شمال شرق این شهر است؛ قیمت مسکن در این محله تقریبا به محله‌های شمالی تهران نزدیک بوده و حتی بسیاری از واحدها قیمتی برابر با قیمت خانه‌های شمال تهران برابر است.

یک کارشناس مشاور املاک در محله پاسداران در خصوص قیمت مسکن در این محله گفت: قیمت واحدهای نوساز پاسداران از متری 60 الی 70میلیون تومان شروع می‌شود و به 120 تا 130میلیون تومان می‌رسد. قیمت یک واحد قدیمی نیز از متری 55 تا 65میلیون تومان شروع می‌شود.

پاسداران محله‌ای است که واحد متراژ پایین به ندرت در آن دیده می‌شود؛ از این رو حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید یک خانه در پاسداران تقریبا 4میلیارد تومان است؛ برای خرید یک واحد با این قیمت نیز می‌توانید به پاسداران جنوبی و ... مراجعه کنید.

به گفته این کارشناس مشاور املاک اگر سرمایه‌ای کمتر از 4میلیارد تومان دارید، در ازگل می‌توان با 3میلیارد تومان هم خانه خریداری کرد؛ اما در پاسداران واحدی با این قیمت به ندرت دیده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با 5میلیارد تومان چه خانه‌ای در این محله وجود دارد گفت: با این بودجه می‌توانید یک خانه 70 تا 80متری با سن 10 تا 15سال خریداری کنید. 

هرچه به شمال پاسداران حرکت کنید، قیمت افزایش خواهد داشت؛ برای مثال در برخی از نقاط شمالی واحدهای نوساز و فول امکانات تا متری 130میلیون تومان هم می‌رسد؛ بنابراین اگر قصد خرید خانه‌ای ارزان‌تر دارید به سمت جنوب این محله و برای خرید واحدی گران‌تر به سمت شمال این محله بروید.

وی در پایان پیش‌بینی خود را از آینده قیمت مسکن اینگونه بیان کرد: به نظر نمی‌آید که قیمت مسکن کاهش داشته باشد.