۰ نفر

اسلامی: در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت‌ نام نکردم

۸ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۴
کد خبر: 540777
اسلامی: در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت‌ نام نکردم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز مهلت نکرده‌ام، در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت‌نام کنم، گفت: عمل معاون فنی گمرک در برنامه زنده تلویزیونی در مورد واردات کامیون غیر اخلاقی بود و بحث واردات کامیون‌های اروپایی در سطح وزرا است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر راه و شهرسازی امشب در حاشیه مراسم روز دریانورد در جمع خبرنگاران درباره دو حادثه اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان توضیح داد: دو حادثه اسفناک رخ داد که به بازماندگان آنها تسلیت می‌گویم. گزارش پلیس و کمیسیون ایمنی راه‌ها منتشر شد.

وی افزود: در موضوع اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس صورت وضعیت خروج از شهر نداشته است و مسیر اتوبوس هم کوهستانی بوده است که راننده نتوانسته است، سرعت مطمئنه را حفظ کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتوبوس معاینه فنی داشته است و ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس موجب بروز حادثه شده است.

اسلامی ادامه داد: در موضوع اتوبوس سرباز معلمان اول اینکه مسئول فنی شرکت باید اتوبوس را کنترل می‌کرد، ضمن آنکه راننده برای اولین بار این مسیر را طی می‌کرده است و این خلاف آیین‌نامه است. راننده نتوانسته اتوبوس را کنترل کند و اتوبوس با سرعت 149 کیلومتر از جدول وسط بلوار عبور می‌کند و به تریلی پارک شده کنار بلوار برخورد می‌کند.

وی عنوان کرد: براساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها، سازمان‌ها از اینکه اتوبوس خود را برای جابه‌جایی کارکنان و تورهای دانشجویی به کار بگیرند، منع شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اتوبوس خبرنگاران مدل 1385 بود و نقص فنی نداشت و معاینه معتبر داشت، اما در اتوبوس سرباز معلمان شرکت تعاونی مقصر است. 

اسلامی درباره طرح موضوع واردات کامیون با عمر سه سال از سوی ارونقی معاون فنی گمرک و نشان دادن امضای وزیر در مورد اسقاط کامیون‌ها عنوان داشت: اینکه نامه من را نخوانید و فقط امضای من را در برنامه زنده نشان دهید، عملاً غیر اخلاقی است، ضمن اینکه این موضوع در سطح وزیر است و من باید پاسخ وزیر اقتصاد را بدهم نه ایشان را. 

وی افزود: طبق بند 3 ماده 30 قانون احکام دائمی واردات کامیون‌های با عمر سه سال با مشخصات وزارت راه در ازای اسقاط کامیون است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 40 سال از مدار فعالیت خارج شود.

اسلامی گفت: دو طرح نوسازی ناوگان طبق ضوابط داریم که مردم هم ثبت‌نام کرده‌اند و کسی که بخواهد قوانین را ملاک قرار ندهد کار درستی نکرده است.

واردات و پلاک 200 دستگاه کامیون 

وی اظهار کرد: تاکنون 200 دستگاه کامیون خارجی ترخیص و پلاک شده است.

 افزایش وام ودیعه مسکن به 70 میلیون تومان

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شرایط وام ودیعه مسکن امسال نسبت به پارسال تغییر چندانی نکرده است و فقط 50 میلیون تسهیلات به 70 میلیون و 30 میلیون به 40 میلیون افزایش یافته است.

اسلامی در مورد ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان گفت: هنوز مهلت نکرده‌ام، در این سامانه ثبت‌نام کنم.