۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک تا پایان شهریور / سقف اجاره بها بدون تغییر ماند

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 535523
تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک تا پایان شهریور / سقف اجاره بها بدون تغییر ماند

محمد اسلامی از تمدید مهلت ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان کشور تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی دقایقی قبل در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به پایان یافتن مهلت ثبت نام مردم در سامانه املاک و اسکان کشور که تا ۱۹ خرداد ماه بود، ستاد ملی مقابله با کرونا این مهلت را تا پایان شهریور ماه تمدید کرد.

وی افزود: انتظار داریم تا مردم در مهلت باقی مانده نسبت به ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان کشور اقدام و کمک کنند تا یک بار برای همیشه در تاریخ کشور، وزارت راه و شهرسازی بتواند بر اساس اطلاعات و آمار واقعی برنامه ریزی برای تولید و عرضه مسکن کند تا از این طریق دیگر شاهد وجود شکاف در وضعیت عرضه و تقاضای مسکن نباشیم.

اسلامی افزود: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبه‌ای در خصوص واحدهای مسکونی استیجاری داشتیم که در این مصوبه، همان شرایط سال گذشته مجدداً تأیید شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، قراردادهای اجاره به صورت خودکار بدون اینکه نیاز به مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی باشد، به مدت یک سال دارای اعتبار خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: میزان افزایش اجاره بها نیز که به عنوان سقف حداکثری که مجاز است، نه اینکه یک اجبار باشد، مانند سال گذشته تعیین شد