۰ نفر

در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور؛

قیمت‌گذاری بلیت حمل ونقل جاده‌ای و دریایی به اصناف واگذار شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبر: 521411
قیمت‌گذاری بلیت حمل ونقل جاده‌ای و دریایی به اصناف واگذار شد

قیمت‌گذاری بلیت حمل ونقل جاده‌ای و دریایی با تصویب شورای عالی ترابری کشور به اصناف واگذار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  نشست ۲۱۷ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور به شکل مجازی به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با دو دستور بررسی پیش‌نویس دستورالعمل تعیین قیمت بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای و پیش‌نویس دستورالعمل قیمت‌گذاری بلیت شناورهای مسافری در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، دستورالعمل‌ قیمت بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای و همچنین دستورالعمل قیمت‌گذاری بلیت‌های شناوری مسافری با این شرط که بند رسیدگی به شکایت‌ها به آن اضافه شود و تعیین قیمت بلیت حتما با هماهنگی و نظارت سازمان راهداری در خصوص قیمت بلیت حمل و نقل عمومی جاده ای و همچنین نظارت سازمان بنادر و دریانوردی برای قیمت گذاری بلیت حمل و نقل شناورهای مسافری انجام شود موافقت شد و مورد تصویب قرار گرفت.

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران درباره جزییات نشست ۲۱۷ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور گفت: طبق آنچه که پیش تر به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود مقرر شد تا دستورالعمل تعیین قیمت‌گذاری حمل و نقل مسافری جاده ای و شناورهای دریایی پس از تهیه و تدوین در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان بنادر و دریانوردی در شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور مصوب شود.

نفیسی یادآور شد: پیش‌تر ضوابط و دستورالعمل‌هایی در این باره وجود داشت که مربوط به دهه ۸۰ است. بعد از آن سازمان تعزیرات درخواست کرد تا خود قیمت‌گذاری را انجام دهد و سال‌ها اینکار بر عهده سازمان تعزیرات بود تا اینکه سال گذشته بر اساس پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و مکاتبه با معاون اول رییس‌جمهوری این کار به وزارت راه و شهرسازی محول شد تا در شورای عالی هماهنگی ترابری مصوب شود.  

وی ادامه داد: پیرو تصمیم دولت، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان بنادر و دریانوردی، دستورالعمل قیمت بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای و همچنین شناورهای مسافری را تدوین کردند و پس از انجام اصلاحات در جلسه شورا که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد به تصویب رسید.

نفیسی تصریح کرد: مقرر شده است تا قیمت گذاری‌ها توسط صنف‌های مربوطه و بر اساس ضوابط و مقررات، تعیین و ابلاغ شود.

وی افزود: در خصوص تعیین قیمت بلیت شناورهای مسافری نیز سازمان بنادر و دریانوردی دستورالعملی را تدوین و شاخص‌هایی را تعیین کرده بود که مقرر شد تا قیمت‌ها توسط صنف و با نظارت سازمان بنادر و دریانوری تعیین شود و در نهایت با تایید سازمان بنادر و دریانوردی توسط صنف ابلاغ شود.