۰ نفر

با تصویب هیات وزیران؛

لغو پروازهای شرکت‌های هواپیمایی متخلف، قانونی شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴
کد خبر: 519284
لغو پروازهای شرکت‌های هواپیمایی متخلف، قانونی شد

آیین نامه اجرایی بخشی از قانون هواپیمایی کشوری در خصوص مجاز بودن سازمان هواپیمایی نسبت به اعمال برخی مجازات ها نسبت به شرکت های هواپیمایی متخلف، به این سازمان ابلاغ شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، آئین نامه جدید اجرایی ماده ۲۲ قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ با موضوع رسیدگی به تخلفات شرکت‌های هواپیمایی و لغو پروازها یا حتی مجوزهای این شرکت‌ها را که در جلسه ۱۵ فروردین هیئت وزیران به تصویب رسیده بود را به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

بر اساس ماده ۲ این مصوبه که با هدف یکپارچه سازی قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، شناسایی و تعیین خلأهای قانونی موجود در این سازمان، تقسیم بندی، تعیین سطح و اولویت گذاری مقررات و تدوین و اجرای برنامه تدوین مقررات، برای وزارت راه (سازمان هواپیمایی کشوری) اختیاراتی در نظر گرفته شده، آئین نامه موارد توقیف موقت یا لغو هرگونه اجازه نامه یا گواهینامه یا پروانه صادره یا توقیف وسایل پرنده متخلف تعیین شده است.

همچنین بر اساس ماده ۶ آئین نامه مذکور، اگر اشخاصی که بر اساس مقررات برای انجام فعالیت در صنعت هوانوردی نیاز به اخذ گواهینامه از سازمان نداشته باشند مرتکب تخلفی شوند که ایمنی را تحت تأثیر قرار دهند، سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند تشکیلات مربوط به شخص متخلف را مکلف به عدم استفاده از خدمات شخص مورد نظر کند.