۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

یک آپارتمان در شهرک غرب چند؟

۵ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۴
کد خبر: 515697
یک آپارتمان در شهرک غرب چند؟

گزارش پیش رو به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی که طی بهمن ماه99 در محله شهرک غرب معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ شهرک غرب یکی از محله‌های مرفه‌نشین و لوکس در شمال غرب تهران محسوب می‌شود که در منطقه2 شهرداری قرار دارد و با نام شهرک قدس نیز شناخته می‌شود؛ این محله به اتوبان‌های اصلی تهران دسترسی داشته و از محله‌های گران قیمت تهران در بخش مسکن به شمار می‌آید.

در خصوص قیمت مسکن در این محله باید گفت؛ متوسط قیمت مسکن در شهرک غرب بسیار بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران است و قیمت واحدهای شهرک غرب گاه تا بیش از 100میلیون تومان در هر متر مربع نیز می‌رسد؛ همچنین واحدهای شهرک غرب معمولا متراژ بالایی دارد و این موضوع سبب می‌شود تا قیمت کل نیز برای آپارتمان‌های این محله بالا باشد.

به گفته کارشناسان مشاور املاکی که در شهرک غرب فعالیت دارند، قیمت مسکن در شهرک غرب از متری 45 تا 50میلیون تومان شروع شده و سقف آن نیز براساس امکانات واحد متغیر است؛ برای مثال بسیاری از واحدها به چند پارکینگ، سالن اجتماعات، استخر و... مجهز هستند و این موضوع سبب می‌شود تا قیمت مسکن برای این واحدها بیشتر باشد؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهایی که طی بهمن ماه سال99 در محله شهرک غرب تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهایی است که در بهمن ماه99 در محله شهرک غرب تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌‌ یادشده نیست.

یک واحد 113متری و 17سال ساخت در بلوار شهید پاکنژاد متری 53میلیون و 815هزار تومان و خانه‌ای 136متری و 9سال ساخت در خیابان شهید پاکنژاد متری 62میلیون تومان معامله شد.

یکی از گران‌ترین واحدهایی که در بهمن ماه در این محله معامله شد، واحدی 217متری و 3سال ساخت در خیابان ایمان بود؛ این خانه با قیمت 88میلیون تومان در هر متر مربع به فروش رسید که قیمت کل آن 19میلیارد و 170میلیون تومان بوده است؛ واحدی 123متری و 11سال ساخت در خیابان شهید فرحزادی نیز با قیمت 52میلیون و 993هزار تومان در هر متر مربع به فروش رفت.

خانه‌ای 155متری و 27سال ساخت در خیابان پیروزان متری 59میلیون و 649هزار تومان و یک دستگاه آپارتمان 133متری و 37سال ساخت در خیابان ایران زمین متری 92میلیون و 72هزار تومان فروخته شد؛ همچنین قیمت مسکن جهت معامله یک واحد 86متری و 15ساله در خیابان گلستان 4میلیارد و 200میلیون تومان بوده است.

مسکن