۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های یک ساله منطقه ۲ تهران چند؟

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
کد خبر: 509984
آپارتمان‌های یک ساله منطقه ۲ تهران چند؟

گزارش پیش‌رو به بررسی قیمت واحدهای یک ساله منطقه2 تهران می‌پردازد؛

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ منطقه2 یکی از مناطق تهران است که در غرب این شهر قرار دارد؛ این منطقه متقاضیان زیادی در حوزه خرید مسکن دارد و همواره توجه بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران را در بخش مسکن به خود جلب کرده است.

قیمت مسکن در این منطقه باتوجه به محله و خیابان متغیر بوده و علاوه بر محل عوامل زیاد دیگری در تعیین قیمت مسکن نقش ایفا می‌کند. باتوجه به گزارش بانک مرکزی، طی بهمن ماه متوسط قیمت مسکن در این منطقه 46میلیون و 132هزار تومان در هر متر مربع رسید و 300فقره معامله در آن انجام شد. همچنین در ماه یادشده، منطقه دو، سومین منطقه گران‌قیمت تهران در بخش مسکن بود. تعداد واحدهای نوسازی که در یک ماه اخیر در این منطقه معامله شد، انگشت‌شمار است؛ اما آپارتمان‌های یک ساله زیادی در آن معامله شد که در ادامه به بررسی قیمت واحدهای نوسازی که طی این یک ماه در منطقه دو به فروش رفت است، خواهیم پرداخت.

قیمت مسکن در تهران

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های آپارتمان‌های یک ساله است که در یک ماه اخیر در منطقه2 شهرداری تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.

یک واحد 135متری و یک سال ساخت در صادقیه متری 40میلیون تومان و واحدی 165متری در سعادت آباد متری 100میلیون تومان معامله شد. برای خرید یک دستگاه آپارتمان 103متری در توحید 37میلیون تومان در هر متر مربع و جهت معامله یک واحد 84متری در پاتریس لومومبا 42میلیون و 700هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت شد.

آلستوم از دیگر محله‌های معروف منطقه2 است که یک خانه 95متری در آن با قیمت 43میلیون و 768هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید؛ همچنین قیمت مسکن جهت معامله یک دستگاه آپارتمان 95متری در گیشا شش میلیارد و 697میلیون تومان بوده است؛ گیشا یکی از محله‌های گران قیمت منطقه2 محسوب می‌شود که به گفته برخی از مشاوران املاک آن، قیمت اعلامی برخی مالکان به بیش از 100میلیون تومان در هر متر مربع نیز می‌رسد. معامله واحدی 141متری در شادمان به 32میلیون و 913هزار تومان در هر متر مربع هزینه نیاز داشت. یک خانه 150متری در شهرک آزمایش نیز با قیمت 8میلیارد و 700میلیون تومان به فروش رسید.