۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تامین اعتبار ۲۱پروژه بزرگ راه‌سازی کشور از بازار سرمایه

۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۲۶
کد خبر: 494486
تامین اعتبار ۲۱پروژه بزرگ راه‌سازی کشور از بازار سرمایه

اسلامی از اخذ مجوز فراخوان تامین مالی از بازار سرمایه برای ۲ پروژه بزرگ آزادراه و راه آهن شیراز - بوشهر خبر داد و گفت: در ۱.۵ سال گذشته اخذ مجوز برای تامین مالی از بازار سرمایه برای بیش از ۲۱ پروژه پیگیری شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی در بازدید از بزرگراه محور فیروز آباد – جم اظهار داشت: آزاد‌راه نیاز به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و غیردولتی دارد و در 1.5 سال گذشته بیش از 21 پروژه را پیگیری کردیم که بتوانیم مجوز برای تامین مالی از بازار سرمایه بگیریم که دو پروژه مهم راه آهن و آزادراه شیراز ـ بوشهر از آن پروژه‌ها هستند.

وی گفت: پروژه بزرگراه فیروز آباد - جم پروژه مهمی که در استان فارس و بوشهر و منطقه ویژه انرژی‌بر است و بخش زیادی از این محور مطالعاتش تکمیل نشده و برای شروع عملیات اجرایی بزرگ‌راهی آماده نیست و حداقل بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش‌هایی از این پروژه در دست اجرا است که حدودا طول آن 45 کیلومتر است که بخش زیادی از آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و مابقی را تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهیم رساند.

اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایمن‌سازی این محور در اولویت است با حضور استاندار دو استان فارس و بوشهر ابتدا مقرر شد سه رویه را دنبال کنیم که در ابتدا ایمن‌سازی بخش‌هایی از محور که به دلیل وضعیت زمین شناسی و بارش‌های شدید اخیر آسیب‌های جدی وارد شده و هم اکنون توسط پیمانکار در دست ترمیم است.

وی نکته دوم را ایجاد باند سبقت در گردنه‌های موجود دانست که بتوانیم ایمنی گردنه‌ها را به حداکثر برسانیم و گفت: در مرحله سوم تلاش‌هایی با همکاری استاندار، نمایندگان هر دو استان فارس و بوشهر در 1.5 سال گذشته انجام شده که منابع مالی مورد نیاز این پروژه را به جز منابع عمرانی از طریق تبصره ماده 5 و 6 که با تضمین دولت برای تکمیل این پروژه وام اخذ گردد که بتوانیم قرارداد جدید منعقد کنیم.

اسلامی در ادامه این سفر از محور فراشبند بازدید و بیان کرد: این محور مطالبه به حق مردم است که 34 کیلومتر آن احداث شده و 20 کیلومتر نیز نیاز به لایه دوم آسفالت دارد و 2 گنبد نمکی که پدیده‌ای بسیار کم‌نظیر در ایران و جهان است در حالی که پروژه در حال آماده شدن بود دو حفره عظیم ایجاد کرد و مجددا مطالعات انجام گرفته است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که ابزارهای دقیق بتوانیم حرکت حفره را اندازه‌گیری و رفتار مصالح سنگی این نقطه را با یک مانیتورینگ 24 ساعته بررسی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر با تمهیداتی که انجام شده مجددا فرو نشست اتفاق بیافتد از مطالعاتی که قبلا بررسی محور دیگر انجام شده و پرهزینه است استفاده خواهیم کرد که مردم از راه ایمن بهره مند باشند.