۰ نفر

در دوران شیوع کرونا؛

تسهیلات ۳۵۰۰میلیاردی حمایت از ناوگان عمومی جاده‌ای محقق شد

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶
کد خبر: 490475
تسهیلات ۳۵۰۰میلیاردی حمایت از ناوگان عمومی جاده‌ای محقق شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد 9.7 درصدی حمل کالا از اسفند 98 تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: تسهیلات 3 هزار و 500 میلیارد تومانی حمایت از ناوگان عمومی جاده‌ای در دوران شیوع کرونا، محقق شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم روز ملی حمل و نقل (26 آذرماه) اظهار داشت: این روز را به جامعه حمل و نقل خصوصاً راننده‌های ناوگان عمومی جاده‌ای تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: 26 آذرماه یادآور حماسه بزرگ و تاریخی است که کامیون‌داران با لبیک به ندای امام خمینی(ره) حماسه آفریدند و با حضور در بنادر کشور و تخلیه بار کشتی‌ها، نسبت به تحقق فرمایشات ایشان و جابجایی کالا اقدام کردند. 

اسلامی ادامه داد: رانندگان ناوگان عمومی برون‌شهری در سالهای پس از انقلاب در همه اوضاع جاری کشور مثل خون در رگ‌های بدن در شریانات کشور نقش‌آفرین بودند. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط شیوع کرونا نیز راننده‌ها از جان مایه گذاشتند و اجازه ندادند جابجایی کالا و مسافر دچار وقفه شود.

وی افزود: از اسفند 98 که با شیوع کرونا در کشور مواجه بودیم، تا امروز که 26 آذرماه 99 است، شاهد رشد 9.7 درصدی در جابجایی بار در نقش ناوگان جاده‌ای کشور بوده‌ایم. 

اسلامی ادامه داد: با تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس‌جمهور توانستیم به اندازه‌ای که امکان‌پذیر بود، از شرکت‌ها در بخش مسافری حمایت کنیم و تسهیلات بدهیم.

وی گفت: مصوبه تخصیص 3 هزار و 500 میلیارد تومانی تسهیلات به بخش جاده‌ای محقق شد، گرچه هنوز بخشی از شرکت‌ها این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند.