۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت آپارتمان‌ نوساز در شرق تهران

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبر: 488178
قیمت آپارتمان‌ نوساز در شرق تهران

گزارش پیش رو به بررسی قیمت آپارتمان‌های نوسازی که طی یک ماه اخیر در شرق تهران معامله شده است، می‌پردازد؛

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ بسیاری از متقاضیان خرید خانه به علل گوناگون تمایل به خرید آپارتمان نوساز دارند؛ البته با توجه به افزایش قیمت مسکن، اغلب قیمت این آپارتمان‌ها بالاتر از قیمت سایر آپارتمان‌ها در محله مشابه است. منطقه‌های 4، 8، 13، 14، 15 در شرق تهران قرار گرفته است. قیمت مسکن در شرق باتوجه به عواملی چون سن بنا، متراژ، محله، تعداد واحدهای هر طبقه، کوچه، خیابان، جهت ملک و... متفاوت است. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌های نوسازی که طی یک ماه اخیر در شرق تهران معامله شده است، می‌پردازیم.

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

قیمت آپارتمان‌های نوساز شرق تهران

وحیدیه یکی از محله‌های منطقه8 تهران است. قیمت یک واحد آپارتمان نوساز و 59متری در این محله متری 31میلیون و 694هزار تومان بود. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز وحیدیه، معمولا کمی بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران است؛ اما آپارتمان‌های قدیمی‌تر آن غالبا پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن معامله می‌شود.

نارمک نیز در محله8 شهرداری تهران قرار دارد. قیمت مسکن در محله نارمک به متوسط قیمت مسکن در تهران نزدیک است؛ اما واحدهای گران‌تر و ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن نیز در آن معامله می‌شود. یک واحد آپارتمان 52متری در نارمک متری 36میلیون و 730هزار تومان به فروش رفت.

قیمت مسکن برای واحدی 60متری در وحیدیه یک میلیارد و 818میلیون تومان بوده است. همچنین واحدی 208متری و نوساز در محله تهرانپارس متری 67میلیون و 944هزار تومان و در مجموع 14میلیارد و 144میلیون تومان و واحدی 203متری و نوساز در همین محله متری 39میلیون و 996هزار تومان فروخته شد.

پاسداران از گران‌ترین محله‌های شرق تهران است. قیمت مسکن در محله پاسداران تفاوت زیادی با متوسط قیمت مسکن در تهران دارد. یک خانه 147متری و نوساز در این محله شرقی تهران، متری 57میلیون و 782هزار تومان معامله شد.

افسریه یکی دیگ از محله‌های شرق تهران است. معمولا قیمت مسکن در افسریه از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است. یک خانه 68متری و نوساز در افسریه متری 25میلیون تومان به فروش رفت. برای خرید یک واحد 120متری و نوساز در محله لویزان نیز باید 4میلیارد و 300میلیون تومان هزینه پرداخت کرد.

خواجه نظام‌الملک محله‌ای در منطقه7 شهرداری تهران است. قیمت مسکن در این محله اصولا از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است؛ اما واحدهای گران‌تر نیز به چشم می‌خورد. مثلا یک واحد آپارتمان 55متری و نوساز در این محله متری 30میلیون تومان معامله شد. قیمت مسکن برای واحدی 47متری و نوساز در نظام آباد نیز 18میلیون و 557هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

حکمیه یکی از محله‌های شرقی تهران است. قیمت مسکن برای واحدی 108متری و نوساز در این محله 3میلیارد و 550میلیون تومان بود. همچنین یک خانه 165متری و نوساز در نیروهوایی 7میلیارد و 12میلیون تومان به فروش رفت.

تعداد آپارتمان‌های نوسازی که در شرق تهران معامله شده است، نسبت به سال گذشته کاهش و قیمت آن‌ها افزایش شدیدی  داشت. همچنین قیمت‌های ذکرشده بر اساس معاملاتی است که طی یک ماه اخیر معامله شده و در هر یک از محله‌ها واحدهای گران‌تر و ارزان‌تر نیز قیمت‌گذاری می‌شود.