۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

مهلت دو روزه برای متقاضیان مسکن ملی

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵
کد خبر: 468031
مهلت دو روزه برای متقاضیان مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۴۷۰ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط شناخته شدند گفت: این افراد تا پایان شهریور ماه فرصت دارند مدارک خود را در سامانه اقدام ملی به آدرس Tem.mrud.ir بارگذاری و واریز وجه داشته باشند که در غیر این صورت حذف و افراد دیگر جایگزین آنها خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: از بین یک میلیون ۶۰۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن ۴۷۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که  شروط پنجگانه مثل عدم استفاده از  زمین یا مسکن دولتی بعد از انقلاب و عدم مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد را داشتند.

وی افزود: به افراد واجد شرایط مهلت دادیم تا ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ نسبت به بارگذاری مدارک در سامانه اقدام ملی مسکن به آدرس Tem.mrud.ir و واریز وجه اقدام کنند.   قبل از پایان این مهلت برخی افراد اعلام کردند برای تکمیل مدارک مهلت می خواهند که آن را تا پایان شهریور ماه تمدید کردیم.

 به گفته محمود زاده، تاکنون ۲۲۶ هزار نفر مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند و تعدادی نیز واریز وجه داشتند. تمامی افراد تا پایان شهریورماه فرصت دارند ثبت نام خود را تکمیل و وجوه درخواستی را واریز کنند. در غیر این صورت حذف و افراد دیگر جایگزین آنها می‌شوند.

 دراین زمینه بخوانید:

جزییات محاسبه معافیت مالیاتی اجاره مسکن

چالش آثار تورمی طرح جهش تولید مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن ملی آماده افتتاح است گفت:  پس از ماه صفر با حضور رئیس جمهور اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن افتتاح خواهد شد.   هنوز تعداد دقیق آن مشخص نیست و در آینده اطلاع رسانی میشود.

 طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهور آغاز شد. البته در برخی از مناطق از پایان سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در قالب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می‌کند. پیشتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، مردادماه امسال تحویل می شود. اما هنوز این اقدام انجام نشده است. در این خصوص روز ۲۵ شهریور ماه محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که با پایان ماه صفر اولین واحدهای مسکن ملی افتتاح خواهد شد. در مرحله اول متوسط واریزی هر نفر حدود ۴۰ میلیون تومان است. گفته می‌شود در شهر جدید پرند حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی آماده واگذاری است.