۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در منیریه تهران چند؟

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبر: 462466
قیمت مسکن در منیریه تهران چند؟

قیمت مسکن در محله منیریه پایتخت برای واحدهای نوساز از متری 19میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری 27میلیون تومان هم می‌رسد. برای رهن کامل یک واحد 90متری نوساز در منیریه 270میلیون تومان ودیعه مورد نیاز است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ محله منیریه یکی از محله‌های قدیمی تهران است که در جنوب تهران و منطقه 11 شهرداری پایتخت قرار دارد. این محله جز محله‌های شلوغ محسوب شده و جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است. بافت این محله قدیمی و فرسوده بوده و دسترسی بسیار مناسبی به وسایل نقلیه عمومی و همچنین سایر نقاط شهر دارد.

قیمت مسکن در این محله تقریبا بالا است و از محله‌های گران قیمت مسکن در منطقه 11 به شمار می‌رود. میدان حسن آباد، خیابان وحدت و امام خمینی از خیابان های مهم و معروف این محله محسوب می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک در محله منیریه در خصوص قیمت مسکن در این محله به اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در منیریه تهران تقریبا در سطح بالایی قرار دارد و برای واحدهای نوساز بین 19 تا 27میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است. واحدهای قدیمی‌تر نیز بر اساس سن بنا، موقعیت، مصالح به کار رفته در بنا و... قیمت‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: منیریه دسترسی خوبی به سایر نقاط تهران دارد به همین دلیل تقاضا برای آن تقریبا بالاست. یک آپارتمان نوساز و 150متری در ابوسعید متری 19میلیون و 500هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت یک واحد آپارتمان 82متری و ساخت سال 83 در خیابان شیخ هادی متری 18میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد و 500میلیون تومان اعلام شده است.

این کارشناس مشاور املاک افزود: قیمت مسکن در همه جای تهران افزایش زیادی داشت و عوامل زیادی به این افزایش قیمت دامن زد که نرخ ارز و طلا از جمله این عوامل به حساب می‌آید و قیمت مسکن در یک سال پیش در منیریه نصف رقمی بود که اکنون اعلام می‌شود. یک واحد آپارتمان 67متری و دوخواب که 15 سال از ساخت آن می‌گذرد، در خیابان انصاری 980میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مالک یک واحد 95متری و نوساز در ژیان پناه، قیمت واحد را 2میلیارد و 170میلیون تومان اعلام کرد. همچنین قیمت واحدها در طبقات مختلف متفاوت است. مثلا یک واحد آپارتمان 143متری و یک سال ساخت در طبقه اول متری 25میلیون تومان و در طبقه هفتم متری 27میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گفته این کارشناس مشاور املاک یک واحد 47متری و 20سال ساخت در میدان منیریه متری 16میلیون تومان معامله شد. همچنین یک واحد نوساز 101متری در سه راه ابوسعید متری 25میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی در خصوص رهن و اجاره آپارتمان در محله منیریه گفت: به همان نسبت که قیمت مسکن در خرید و فروش افزایش داشته، رهن و اجاره هم این افزایش قیمت را تجربه کرده است. مثلا یک واحد آپارتمان 115متری نوساز در فرهنگ با 350میلیون تومان رهن و 3میلیون تومان اجاره واگذار می‌شود. برای یک واحد 105متری و 3سال ساخت در خیابان اسدی منش باید 150میلیون تومان رهن و 4میلیون تومان اجاره پرداخت کرد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان اظهار داشت: دسترسی آسان مردم به نرم‌افزارهای فایلینگ املاک، کار را برای ما دشوار کرده و اکثر مردم فکر می‌کنند از این طریق با حذف واسطه سود می‌کنند، در صورتیکه این طور نیست و این امر موجب افزایش قیمت مسکن هم می‌شود.