۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در فرمانیه تهران/ وقتی دلار بازار را پُررونق می‌کند!

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
کد خبر: 458787
قیمت مسکن در فرمانیه تهران/ وقتی دلار بازار را پُررونق می‌کند!

قیمت مسکن در محله فرمانیه برای واحدهای نوساز بین 80 تا 120میلیون تومان و برای واحدهای قدیمی‌تر نیز بین 45 تا 80میلیون تومان متغیر است. برای رهن کامل نیز برای هر متر مربع باید 4 الی 12میلیون تومان پرداخت کرد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ فرمانیه یکی از مناطق گران‌قیمت برای سکونت در شمال تهران است که در منطقه یک پایتخت قرار دارد. قیمت مسکن در این منطقه با توجه به مواد به‌کار گرفته‌شده در ساختمان، امکانات، قدمت، موقعیت و... بنا متفاوت است. قیمت مسکن در فرمانیه نسبت به اسفند ماه حدودا 40 تا 50درصد و در برخی موارد تا 100درصد افزایش داشته‌ است.

قیمت مسکن برای هر واحد نوساز در این منطقه از متری 80میلیون تومان شروع شده و تا متری 120میلیون تومان هم می‌رسد. واحدهای قدیمی‌تر نیز بین 45 تا 80میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. به گفته کارشناسان مشاور املاک در منطقه فرمانیه، بازه اعلام شده تقریبی است و قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر نیز وجود دارد و اکثر افراد ملک را جهت سرمایه‌گذاری خرید می‌کنند نه سکونت.

یک کارشناس مشاور املاک درباره قیمت مسکن در فرمانیه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در این محله همانند سایر مناطق تهران افزایش داشته؛ برای مثال یک واحد 240متری و 6سال ساخت در اندرزگو متری 95میلیون تومان قیمت‌گذاری شده؛ این درحالیست که قبل از عید واحدهای نوساز در اندرزگو حتی نصف این مبلغ هم معامله می‌شد.

وی در ادامه اظهار داشت: یک واحد آپارتمان 330متری در خیابان عسگریان که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، متری 80میلیون تومان قیمت گذاشته شده‌است و یا قیمت کل یک واحد 89متری و 7سال ساخت واقع در بن‌بست سنبل را 4میلیارد و 600هزار تومان اعلام کرده‌اند. قیمت کل یک آپارتمان 104متری و یک سال ساخت در شمال اندرزگو نیز 6میلیارد و 200هزار تومان اعلام شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک با تاکید بر تفاوت عجیب قیمت‌ها به اقتصاد آنلاین گفت: تفاوت قیمت مسکن در فرمانیه، محدود به تفاوت مکان و امکانات نیست. حتی قیمت طبقه اول و آخر یک برج که امکانات، متراژ و... مشابهی دارند نیز متفاوت است. برای مثال قیمت یک واحد نوساز 410متری در خیابان خرداد فرمانیه غربی برای طبقه دوم متری 110میلیون تومان وبرای طبقه دهم در همین برج متری 145میلیون تومان اعلام شده‌است.

یک کارشناس دیگر درباره قیمت واحدهای قدیمی گفت: برخی واحدهای قدیمی قیمتی برابر با واحد نوساز دارند و محل استقرار بنا و عوامل دیگری چون متریال ساختمان و... تعیین‌کننده این موضوع است. قیمت یک واحد 200متری و 15ساله در خیابان سلیمی شمالی متری 45میلیون تومان و قیمت آپارتمان 150متری 16ساله در همین خیابان متری 51میلیون تومان است. همچنین مالک یک واحد 200متری و 13سال ساخت در خیابان ثروتی، قیمت هر متر مربع را 80میلیون تومان اعلام کرده‌است.

وی درخصوص رهن و اجاره آپارتمان در منطقه فرمانیه توضیح داد: برای رهن کامل در فرمانیه، بین 4 تا 12میلیون تومان سرمایه لازم است که معاملات با قیمت بالاتر و پایین‌تر نیز مشاهده شده‌است.برای مثال یک واحد 150متری در نارنجستان، یک میلیارد و دویست هزار تومان برای رهن کامل قیمت‌گذاری شده و یا یک واحد 55متری نوساز در فرمانیه غربی با 50میلیون تومان رهن و 10میلیون تومان اجاره واگذار شد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان خاطر نشان کرد: قیمت مسکن در منطقه فرمانیه، تفاوت فاحشی با سایر مناطق تهران دارد و تجربه نشان داده که قیمت دلار تاثیر زیادی بر تمایل مردم به خرید یا فروش آپارتمان در این منطقه می‌گذارد. برای مثال در ماه اخیر با بالا رفتن قیمت دلار، معاملات افزایش و با پایین آمدن قیمت دلار، معاملات کاهش داشت و زمانی که قیمت دلار رشد ناگهانی داشت، رشد و رونق خوبی را در معاملات شاهد بودیم.