۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در سعادت‌آباد تهران/ توقف یک ماهه معاملات در برخی مناطق!

۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 457466
قیمت مسکن در سعادت‌آباد تهران/ توقف یک ماهه معاملات در برخی مناطق!

سعادت‌آباد یکی از محله‌های محبوب تهران واقع در منطقه 2 است که دلایلی چون آب و هوا، امکانات رفاهی، آپارتمان‌های لوکس و مدرن و... سبب شده تا واحدهای مسکونی در این محله تا متری 130میلیون تومان نیز به فروش برود.

اقتصاد آنلاین - سیده‌ زهرا محمودی؛ سعادت‌آباد یکی از محبوب‌ترین محله‌های منطقه 2 است که در شمال غرب تهران قرار دارد که موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی، آپارتمان‌های نوساز و لوکس، آب و هوای بهتر نسبت به سایر مناطق و... سبب محبوبیت و به تبع بالا بودن قیمت‌ فروش و اجاره واحدهای مسکونی در آن شده‌ است.

یکی از مشاوران املاک این منطقه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: سعادت‌آباد از گذشته یکی از بهترین محله‌های تهران بوده‌ است و قیمت مسکن در آن نیز بالاتر از بسیاری از نقاط است اما قیمت دلار و ارز و همچنین عرضه و تقاضا سبب عجیب شدن قیمت‌ها در ماه‌های اخیر شده‌ به طوری‌که دیده شده یک واحد مسکونی تا متری 130میلیون تومان هم به فروش رفته‌است در حالی که سال گذشته قیمت‌های این چنینی اصلا وجود نداشت.

مشاور یکی دیگر از بنگاه‌های خرید و فروش ملک اظهار داشت: بلوار 24متری به علت کمتر بودن هیاهو و آرام‌تر بودن نسبی آن، گران‌ترین منطقه سعادت‌آباد است که به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده و قیمت ملک بسته به سن بنا و اینکه در کجای بلوار قرار گرفته‌ متفاوت است. آپارتمان‌ها در این منطقه از متری 50 تا 110میلیون قیمت‌گذاری می‌شود که قیمت‌ها در غرب بلوار بسیار گران‌تر از شرق بلوار است.

وی می‌گوید: میانگین قیمت برای فروش در سعادت‌آباد بین متری 70 تا 75میلیون تومان متغییر است و اکثر معاملات نیز با همین قیمت سر می‌گیرد. برای اجاره نیز از متری 4 تا 12میلیون قیمت‌گذاری می‌شود که قیمت بستگی به این دارد که ملک در کجای سعادت‌آباد واقع شده و سن آن چه قدر است. برای مثال رهن کامل یک آپارتمان نوساز 1میلیارد و 300هزار تومان معامله شده‌است  در حالیکه رهن کامل یک آپارتمان 13سال ساخت با همین متراژ و در منطقه مشابه حدود 900میلیون تومان است.

به گفته یکی از مشاورین املاک، کوی فرهنگ و مدیریت از مناطق نسبتا ارزان سعادت‌آباد هستند که بین 29 تا 35میلیون تومان به فروش می‌رود و این در حالی است که قیمت‌ها در سال گذشته یک پنجم این رقم بوده است و شاید تا چند ماه دیگر با 30میلیون تومان نتوان ملکی در هیچ کجای سعادت‌آباد خرید!

یکی دیگر از مشاوران املاک نیز بیان کرد: آپارتمان‌های نوساز سعادت آباد متری 70 تا 130میلیون تومان به فروش می‌رود و برای بناهای مستهلک نیز قیمت‌ها از متری 35میلیون تومان به بالا آغاز می‌شود که البته لازم به ذکر است فروش با قیمت‌های بالایی چون 130میلیون تومان بسیار نادر است و ما فقط شنیده‌ایم که در این قیمت‌ها هم ملک به فروش رفته‌است و چیزی ندیده‌ایم.

یکی از مشاوران قدیمی املاک این منطقه به اقتصاد آنلاین گفت: ارزش واقعی املاک چیزی نیست که قیمت‌گذاری شده‌ و اگر قصد خرید به قیمت مناسب دارید باید دنبال فروشنده‌ای باشید که به پول ملک نیاز دارد و آن را به قیمت واقعی‌اش عرضه می‌کند. قیمت‌های بالا و عجیب و غریب بسیاری می‌بینیم ولی خریداری برای بسیاری از آن‌ها وجود ندارد و به همین علت بنگاه ما در یک ماه اخیر هیچ معامله خرید و فروشی نداشته‌ و همه معاملات در حوزه اجاره بوده‌ است.