۰ نفر

وزیر راه اعلام کرد:

۲هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود

۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبر: 454737
 ۲هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود

وزیر راه از افتتاح ‌۲هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن تا پایان سال خبر داد و گفت: ‌۲هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌نیز به ناوگان ریلی ایران اضافه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی کشور جزو سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است و  با اهتمام ویژه توسعه ریلی کشور را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این دولت اتصال شبکه ریلی به پنج استان در برنامه توسعه محقق شد و برنامه‌های دیگری نیز  تا پایان دولت داریم که در حال انجام است.

اسلامی افزود: تا پایان سال حدود 2000 کیلومتر خط اصلی و خط دوم افتتاح خواهد شد از جمله این خطوط، خط ریلی دوم قزوین ـ زنجان است . ماه گذشته  با حضور رئیس جمهور خط دوم کرج ـ  قزوین را افتتاح کردیم و تا پایان سال و  با همت همه مسئولان قطعه قزوین تا زنجان که 171 کیلومتر است را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 2 هزار میلیارد تومان است که هم سرعت و ایمنی سفر و هم میزان جابه‌جایی بار افزایش می‌دهد و با اجرای آن می توانیم به اهداف تعیین شده در برنامه توسعه ششم برسیم.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته 47 میلیون تومان بار در شبکه ریلی جابه‌جا کردیم گفت: هدف‌گذاری ما برای امسال 100 میلیون تن بار است تا بتوانیم سهم مناسب را از حدود 600 میلیون تن باری که سالانه در کشور جابه‌جا می‌شود را از این طریق تحصیل کنیم. 

اسلامی با بیان اینکه افزایش کیفیت، ایمنی و ارتقا رضایتمندی مردم هدف ما در راه آهن است گفت: نوسازی ناوگان و استفاده از قطارهای نو باعث افزایش رضایت مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد‌: سال گذشته 778 دستگاه لوکوموتیو و واگن باری را به ناوگان اضافه کردیم و هدفگذاری برای  امسال افزایش 2 هزار دستگاه دیگر است  تا در سال جهش تولید توسعه ناوگان ریلی را محقق کنیم.

 وی افزود:در روزهای آینده مرحله چهارم توسعه ناوگان را برگزار خواهیم کرد در شرایط کرونا با همت صنعتگران این نهضت را ادامه داده و تولید و عرضه ناوگان نو را در دستور کار داریم.