۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن/ مستأجران با حقوق کمتر در اولویت دریافت وام ودیعه

۲ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۶
کد خبر: 454674
جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن/ مستأجران با حقوق کمتر در اولویت  دریافت وام ودیعه

معاون وزیر راه و شهرسازی با معرفی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن مستأجران جزئیات دریافت این وام از هفته آینده را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمود محمود زاده اظهار کرد:50  میلیون تومان تسهیلات در طرح ودیعه مسکن به مستأجران متقاضی پرداخت می‌شود که پس از یک سال باید آن را به بانک بازگردانند و در این مدت ماهانه 540 هزار تومان نیز سود این تسهیلات را پرداخت کنند.

وی با بیان این که 50 میلیون تومان معادل یک و نیم میلیون تومان اجاره ماهانه است، گفت: وقتی مستأجر فقط سود این وام را به بانک می‌پردازد، یک میلیون تومان به وی در اجاره بها کمک شده است. بر اساس شاخص ها، منابع طرح ودیعه، متعادل میان مناطق مختلف کشور تقسیم شده و این تسهیلات به مستأجر پرداخت می‌شود و ضمانت را نیز مستأجر می‌گذارد.

در این زمینه بخوانید

وثیقه‌های مورد قبول جهت ضمانت وام ودیعه مسکن چیست؟

وام ۵۰میلیونی ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی

مبلغ و سود وام ودیعه مسکن چقدر است؟

وی با بیان اینکه به دنبال مبلغ بیشتری برای این تسهیلات بودیم گفت: منابع دولت، محدود است و 20 هزار میلیارد تومان منابع این طرح نیز از اعتبارات ستاد ملی کرونا اختصاص یافته است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: برای کنترل بازار مسکن، دولت سیاست‌های فوری تعیین نرخ اجاره بها و اجرای طرح ودیعه مسکن را اتخاذ کرد که طرح ودیعه برای کارگران، حقوق بگیران ثابت، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، زنان خودسرپرست، خانواده‌هایی که سه فرزند یا بیشتر دارند و کسانی که در سال 99 ازدواج جدید می‌کنند است.

 محمود زاده با اعلام این که اگر ظرفیت این طرح مازاد باشد به اولویت‌های بعدی نیز این تسهیلات پرداخت می‌شود، ادامه داد: مستأجرانی که حقوق کمتری دریافت می کنند یا سابقه زیادی در اجراه نشینی دارند در طرح دولت در اولویت قرار داند.

وی اضافه کرد: اواسط هفته آینده جزئیات نام نویسی برای این طرح در پایگاه اینترنتی طرح اقدام ملی به نشانی TEM.MRUD.IR اعلام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در آن نام نویسی کنند.

وی با بیان این که بیشتر بانک‌ها در این طرح مشارکت دارند و برای ضمانت، گواهی کسر حقوق یا سهام عدالت یا سفته دریافت می‌کنند، افزود: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز به دستگاه‌های ذیربط مراجعه می‌کنند، چون اعتبارات مربوط به آن‌ها در اختیار سازمان هایشان قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که اگر افرادی یارانه خود را به عنوان ضامن قرار نداده باشند می‌توانند به عنوان ضامن دریافت این تسهیلات معرفی کنند، اظهار کرد: کد رهگیری برای پرداخت این تسهیلات، ضروری است، چراکه باید اطمینان داشته باشیم که واحد مسکونی اجاره شده است. بر اساس برنامه ریزی، از 15 تا 20 مرداد معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک‌ها آغاز می‌شود.