۰ نفر

کارشناس بازار مسکن به اقتصادآنلاین پاسخ داد:

تحولات هفته آخر فروردین99 در دوراهی بازار مسکن و بازار سرمایه

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کد خبر: 430320
تحولات هفته آخر فروردین99 در دوراهی بازار مسکن و بازار سرمایه

اگر سرمایه‌گذار در کنار علم مالی و اقتصادی، اطلاعات خبری نیز داشته باشد، بازار سرمایه برای شخص بسیار سودمند‌تر از بازار مسکن خواهد بود.

اقتصاد آنلاین محبوبه قرمزچشمه؛ بازار مسکن همواره آغاز سال را با رونق شروع نمی‌کند، سال 99 و در پی شیوع کرونا علاوه بر رکود سنگین در بازار مسکن شاهد به صفر رسیدن ثبت معاملات هستیم. این در حالی است که، بازار سرمایه فروردین 99 شروعی طوفانی را آغاز کرده است. شاخص بورس در هفته آخر فروردین همچنان بالای مرز نیم میلیون است. برخی کارشناسان معتقدند دارایی‌ها باید به سمت بازار سرمایه هدایت شود و سرمایه‌داران سنتی در تردید، بخشی از سرمایه‌های خود را وارد بازار سرمایه کرده‌اند.
علی حیدری، کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح کرد: بازار مسکن در ایران یک بازار سنتی است و اکنون در رکود قرار دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازار سرمایه در روزهای باقی مانده از فرودین 99 پرسود تر از بازار مسکن خواهد بود، گفت: به شکل کلی بازار سهام در سال 99 به نظر می‌رسد پر سودتر از بازار مسکن باشد البته اگر سرمایه‌گذار در کنار علم مالی و اقتصادی، اطلاعات خبری نیز داشته باشد، بازار سرمایه برای شخص بسیار سودمند‌تر از بازار مسکن خواهد بود.
حیدری در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذاری در سهام مسکنی‌ها در بازار سرمایه را برای هفته آخر فروردین توصیه می‌کنید، گفت: سهام مسکنی‌ها در بازار سهام، قابل اعتماد است اگر سهم مربوطه سهام‌دار خاص باشد و سهام‌دار توانایی نوسان گیری داشته باشد، می‌تواند سود خوبی به دست آورد.