۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ممنوعیت سفرها بر چه اساسی انجام می‌شود؟/ مسافران سفرهای خود را تا پایان بحران کرونا به تعویق بیاندازند

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبر: 423512
ممنوعیت سفرها بر چه اساسی انجام می‌شود؟/ مسافران سفرهای خود را تا پایان بحران کرونا به تعویق بیاندازند

نوروز، بزرگترین عید ایرانیان از زمان باستان، با سفر شیرین می شود. این روزها کرونا ویروس، سلامت جامعه را با تهدید جدی مواجه کرده است. فرهنگ مقابله با این ویروس باید به سرعت نور همگانی شود. کار از توصیه و تاکید و درخواست برای لغو سفرها و خودقرنطینگی گذشته است و امروز ابلاغیه های محدودیت تردد مسافران از سوی مقامات مختلف محلی و محلی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس صادر شده است.

اقتصادآنلاین محبوبه قرمزچشمه؛ بحران آنجا خود را بیشتر نشان می‌دهد که همچنان جابجایی مسافر با اتوبوس انجام می‌شود. ناوگان حمل و نقل مسافری یکی از مهمترین محل‌های ازدحام و حضور جمعیت است، در صورت آلودگی یک مسافر به ویروس کرونا، سلامتی مسافران دیگر نیز به خطر می‌افتد.

داریوش باقر جوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرد: هر ساله برای حجم عظیم جابجایی مسافران نوروزی، برنامه جامعی تدوین و عملیاتی می‌شد، نوروز امسال با توجه به شیوع کرونا شرایط متفاوت از سال‌های پیش است. تاکید و توصیه مقامات ارشد و ستاد مقابله با کرونا این است که مردم سفر نکنند.

ممنوعیت عبور و مرور مسافر در محورهای ابلاغی

وی افزود: به تبع، اقدامات دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز بر اساس ابلاغیه‌هایی است که صورت می‌گیرد. بر این اساس، هم اکنون  در مسیر‌هایی که  ممنوعیت عبور و مرور ابلاغ می‌شود، بی شک جابجایی مسافر انجام نمی شود و سرویس‌های حمل و نقل عمومی در مسیر‌های عنوان شده نیز تردد نمی کنند.

مسافران سفر خود را به تعویق بیاندازند

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه گفت: برای جابجایی مسافران و سلامت مردم در این شرایط بحرانی تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و از مردم درخواست داریم خود قرنطینگی را رعایت کنند و سفرهای خود را به تعویق بیاندازند. برخی از سفرها حیاتی هستند که از مسافران خواهش داریم اصول بهداشتی مطرح شده را به درستی رعایت کنند.

وی در ادامه در ارتباط با سفرهایی که به ضرورت باید انجام شود، گفت: تهیه بلیت‌های مسافری به طور کامل مجازی و اینترنتی باید انجام شود. در مسیرهایی که هنوز ممنوعیت تردد وجود ندارد، سرویس‌ها با زمان بندی و محدودیت‌های اعمال شده، مسافران را با رعایت اصول ایمنی مقابله با کرونا ویروس جابه جا می‌کنند. سرویس‌های تب سنجی در بدو ورود به شهرها تعبیه شده است. پایانه‌های مسافری  ضد عفونی می‌شوند. برای مسافرین نیز تلاش شده است  ماسک و مواد ضد عفونی فراهم شود. پرسنل ناوگان حمل و نقل از جمله راننده، مهماندار نیز به رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا ملزم شده اند.

تردد مسافران در کدام مسیرها ممنوع است؟

باقری در پاسخ به این پرسش که تردد مسافران در کدام مسیرها ممنوع اعلام شده، گفت: تا کنون از ستاد مقابله با کرونا هیچ محدودیت و ممنوعیت تردد مسافران اعلام نشده است، دستورالعمل‌های تردد مسافران توسط مقامات محلی و استانی  ابلاغ می‌شود و توسط بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود.

ممنوعیت تردد به ایلام اجرایی می‌شود

وی افزود: ممنوعیت تردد به استان ایلام بر اساس اساس تصمیمات محلی و استانی آخرین ابلاغیه ای است که صادر شده است. بنابراین ابلاغیه، در محور ایلام به تهران و سایر شهرها و بالعکس برای ناوگانان عمومی هیچ تردد مسافری وجود ندارد.

مسافران سفرهای ضروری به شمال غربالگری می‌شوند

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه در ارتباط با حمل و نقل مسافر در محورهای شمال کشور گفت: برای مازندران گیلان تصمیمات استانی، محدودیت پذیرش مسافر را اجرایی کرده است و  در ابتدای ورود غربالگری مسافران انجام می‌شود  اما هنوز برای نوروز ابلاغیه جدیدی صادر نشده است.