۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت خودرو در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ / کدام خودرو رکورد افزایش قیمت را شکست؟

۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۸
کد خبر: 707559
قیمت خودرو در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ / کدام خودرو رکورد افزایش قیمت را شکست؟

بازار خودرو در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ صعودی بود.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ ریزش دلار تنها چندروزی توانست بازار خودرو را کاهشی کند و دوباره با ثبات نسبی که در بازار دلار پدیدار شد، قیمت خودرو دوباره به روند صعودی بازگشت. به طوری که در روز گذشته که آخرین روز معاملات رسمی سال ۱۴۰۱ بود، حتی برخی از خودروها تا ۵۰ میلیون افزایش طی یک روز هم به ثبت رسانند. البته خبر افزایش قیمت کارخانه ای خودرو که قرار است نیمه دوم فروردین ۱۴۰۲ اعلام شود در صعودی شدن دوباره نمودار قیمت خودروهای ایرانی بی تاثیر نبود.

طبق گفته کارشناسان قیمت خودرو در پایان سال ۱۴۰۱، ۳۰ الی ۷۰ درصد افزایش را به ثبت رسانده است. 

در روزهای آخر امسال بازار شب عید خودرو برخلاف سال های گذشته در رکود تورمی قرار گرفت و سطح خریدوفروش پایین آمد که دلیل آن کاهش قدرت خرید متقاضیان واقعی و همچنین عدم ثبات در بازار بود. کارشناسان بازار خودرو پیش بینی کردند که اردیبهشت ماه سال آینده پس از ثبات قیمت ها دوباره رونق به بازار خودرو برمی گردد.

در ادامه آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا  در سال ۱۴۰۱ و تغییرات آنها در روز گذشته را می‌خوانید؛ خودروهای ساخت داخل دنا دنده ای و شاهین سایپا روز گذشته با افزایش ۵۰ میلیونی رکورد افزایش قیمت در یک روز را شکستند.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۸۵ میلیون رسیده است و روز گذشته ۱۰ میلیون گران شد. این خودرو طی 9 روز گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است. قیمت مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۵۱۰ میلیون است که طی روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است. گفتنی است این خودرو نسبت به ۹ روز گذشته  ۵۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵  به ۵۸۵ میلیون رسید که روز گذشته ۲۰ میلیون افزایش را به ثبت رسانده است. البته این خودرو نسبت به ۹ روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی۶۴۰ میلیونی شد که به معنای افزایش ۲۰ میلیونی در روز گذشته است.

البته این خودرو کاهش ۴۰میلیونی نسبت به ۹روزگذشته را ثبت کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما امروز ۶۹۰ میلیون است که  روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است. با این حال نسبت به 9روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا دنده ای  بدون تغییر در روز گذشته با افزایش ۲۰میلیونی مواجه شده است. این خودرو ۷۳۰ میلیون تومان است. گفتنی است این خودرو ۱۱ گذشته ۳۰میلیون ارزان تر بود.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس به حوالی ۸۷۵ میلیون تومان رسیده است که در روز گذشته ۴۰ میلیون گران شده است. گفتنی است دنا نسبت به دو هفته گذشته ۵۵میلیون گران شده است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵۰ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس به ۵۹۰ میلیون تومان رسید که به معنای افزایش ۲۰ میلیونی در روز گذشته است. این خودرو ریزش  ۲۵ میلیونی طی ۸ روز گذشته را به ثبت رسانده است.

قیمت رانا پلاس ۱۴۰۱ هم به ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است که در روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است.

قیمت سمند EF۷ حوالی ۵۳۰ میلیون تومان است که ۱۰میلیون گران شده است. با این حال سمند طی دو هفته ۱۵میلیون گران شده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی هم ۵۹۰میلیونی شده است که روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت وانت آریسان هم به ۳۸۰ میلیون تومان رسیده است  که روز گذشته ثابت مانده است با این حال این خودرو طی شش روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس به ۲۹۰ میلیون تومان رسید که روز گذشته افزایشی نداشته است.  این خودرو 17روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان تر بود.

قیمت پراید ۱۵۱ SE روز گذشته  با افزاش ۵میلیونی به ۲۷۵ میلیون تومان رسیده است. طبق بررسی نمودار تغییر قیمت ها این خودرو ۱۷ روز گذشته ۵ میلیون ارزان تر بود.

قیمت ارزان ترین مدل پراید یعنی پراید ۱۵۱ SE مدل ۹۹ هم به ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی ۳۳۵ میلیون است که به معنای افزایش ۱۵ میلیون تومانی طی روز گذشته است. 

قیمت تیبا هاچ بک پلاس هم به ۳۴۰ میلیون رسیده است که نسبت به هفته روز گذشته ۲۵ میلیون گران شده است.

قیمت تیبا EX هاچ بک امروز ۳۳۵ میلیون تومان اعلام شده است که ۵ میلیون طی یک روز گران شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ حوالی ۳۶۰میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. این خودرو دو هفته گذشته نیز همین قیمت بود.

قیمت ساینا پلاس دنده ای هم به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است  که روز گذشته ۱۰میلیون گران شده است.

قیمت کوییک دنده ای R حوالی ۳۵۵میلیون رسید که روز گذشته ۱۰میلیون گران شده است. 

قیمت کوییک دنده ای S هم ۱۰ میلیون طی روز گذشته گران شد و به ۳۶۵ میلیون رسید. 

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک هم به ۴۶۵میلیون تومان رسید که روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش داشته اشت.

قیمت شاهین سایپا ۶۲۰ میلیون است که روز گذشته ۵۰ میلیون گران شده است. این خودرو طی هشت روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است.

برای مشاهده اخبار روز خودرو و آخرین قیمت خودرو در بازار کلیک کنید.