۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت خودرو سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / قیمت پژو ۲۰۶، ۴۰۰ میلیون را رد کرد

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۷:۴۱
کد خبر: 689399
قیمت خودرو سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / قیمت پژو ۲۰۶، ۴۰۰ میلیون را رد کرد

قیمت خودروهای داخلی نسبت به روز گذشته با افزایش اندکی به‌روز رسانی شد اما نسبت به سه شنبه هفته گذشته محصولات ایران خودرو حدود ۳۵ و سایپا ۲۵ میلیون گران شدند. کاهش سرعت روند صعودی شدن قیمت خودرو به دومین روز متوالی رسیده است، حال باید منتظر ماند و دید که به زودی ترمز افزایش قیمت خودرو کشیده می‌شود یا خیر.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ شرایط این روزهای بازار خودرو هیچ شباهتی به وعده‌های مسئولان ندارد. منتقدان در واکنش‌ به این اوضاع به وعده ابراهیم رییسی برای عادلانه کردن قیمت خودرو اشاره کردند و نوشتند: روزی که ‎رییسی (۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در جریان رقابت‌های ریاست جمهوری)  گفت قیمت خودرو عادلانه می‌شود، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۱۰ میلیون تومان بود و امروز، نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان! البته پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امروز ۴۰۰ میلیون را رد کرد و ۴۰۵ میلیون قیمت خورد.

فربد زاوه، کارشناس خودرو درباره پیش بینی قیمت خودرو گفته است: مشکل بزرگ بازار خودرو، تورم پایه پولی است؛ یعنی مسئله عرضه فقط مطرح نیست و تورم پولی است که بازار را آشفته کرده است.  با توجه به شرایط کنونی اقتصاد که همچنان درگیر برخی مسائل مانند کسری بودجه و سیاست های کلان پولی هستیم نمی‌توان امیدوار بود که قیمت‌ها در بازار خودرو کنترل شود. مسئولان هم باید سعی کنند تا برخی مسائل کلان را حل کنند تا در نتیجه آن، بازارها نیز متعادل شود.

در ادامه قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییرات آنها نسبت به روز گذشته و همچنین سه شنبه هفته پیش (۲۲ آذرماه) را می‌خوانید.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در جریان معاملات روز سه شنبه به ۴۰۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به هفته گذشته ۳۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵  نسبت به روز گذشته بدون تغییر حوالی ۴۵۵ میلیون تومان قیمت خورد اما این خودرو نسبت به سه شنبه هفته گذشته ۳۵ میلیون گران شده است.

نسخه دستی پژو ۲۰۷ نیز ۱۰ میلیون تومان گران شد. قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما امروز به ۵۵۰ میلیون تومان رسید، درحالی که سه شنبه هفته گذشته ۳۵ میلیون ارزان تر بود و ۵۱۵ فروخته می شد.

قیمت پژو پارس LX  نیز ۵ میلیون گران شد و ۴۹۰ میلیون تومان به ثبت رسید. این خودرو طی یک هفته ۲۵ میلیون افزایش قیمت داشته است.

قیمت پژو پارس اتوماتیک طی یک روز ۱۵ میلیون گران شد و به ۵۶۵ میلیون رسید. قیمت این خودرو هفته گذشته ۲۵ میلیون ارزان تر بود.

قیمت سمند EF۷  هم ۵میلیون نسبت به دیروز گران شد. این خودرو که ۴۲۵ میلیونی شده است هفته گذشته  ۴۰۵ میلیون تومان قیمت داشت.

 قیمت دنا اتوماتیک توربو ۶۷۵ میلیون اعلام شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است اما در مقایسه با هفته گذشته ۳۵ میلیون بالا رفته است.

قیمت تارا دنده ای هم ۵۷۰ میلیون تومان اعلام شد درحالی که هفته گذشته ۵۳۵ میلیون بود.

قیمت تارا اتوماتیک  با افزایش ۵ میلونی به ۷۰۵ میلیون تومان رسید و نسبت به هفته گذشته نیز ۴۵ میلیون گران شد.

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۳۱ به ۲۱۹ میلیون تومان رسید که نسبت به روز گذشته ثابت ماند اما هفته گذشته ۲۰۸ میلیون بود یعنی ۲۱ میلیون ارزان تر.

قیمت تیبا هاچبک پلاس به ۲۵۵ میلیون رسید و طی یک هفته ۱۰ میلیون گران شد.

ساینا S دنده ای‌  نسبت به روز گذشته ثابت ماند. قیمت ساینا به ۲۶۵ میلیون تومان رسید و طی یک هفته ۸ میلیون بالا رفت.

قیمت شاهین هم  ۵ میلیون گران شد و ۴۷۵ میلیونی شد درحالی که هفته گذشته ۴۴۵ میلیون بود.

قیمت کوییک R  نیز ۵ میلیون تومان افزایش داشت و حوالی ۲۷۵ میلیون تومان اعلام شد و نسبت به سه هفته گذشته ۲۵  میلیون گران شد.

قیمت کوییک دنده ای ۱۴۰۱ به ۲۷۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته  ۵ میلیون و هفته گذشته ۳۰ میلیون گران شده است.