۰ نفر

با افزایش نرخ بهره در آمریکا؛

خودرو ارزان می شود ولی مصرف کننده پول بیش‌تری می‌دهد!

۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبر: 678847
خودرو ارزان می شود ولی مصرف کننده پول بیش‌تری می‌دهد!

در نتیجه افزایش عرضه و کاهش تقاضا به دلیل شرایط بد اقتصادی ممکن است قیمت خودروهای صفر کیلومتر در ماه‌های آتی کاهشی شود. اما با اتخاذ سیاست های افزایش نرخ بهره خریداران نباید انتظار کاهش اقساط خرید خودرو را داشته باشند.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ آدام جوناس، تحلیلگر ارشد خودرو در مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: به مشتریانی که از پرداخت قیمت بالاتر برای خرید خودرو پس از همه گیری کرونا برای یک خودروی جدید خودداری کرده اند تا افزایش قیمت ها تعدیل شوند، ممکن است که صبر شما در شرف پایان باشد. جوناس همچنین گفت که به لطف توقف فروش و افزایش عرضه خودرو در ۱۷ ماه گذشته، ممکن است در نهایت قیمت خودروهای جدید کاهش یابد.

در گزارش جداگانه‌ای که در ۲۸ سپتامبر منتشر شد، J.D.Power همچنین پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها ممکن است در سه ماهه آینده به لطف افزایش نرخ‌های بهره، در دسترس بودن بیشتر خودرو و بدتر شدن شرایط اقتصادی که احتمالاً بر تقاضای کلی تأثیر می‌گذارد، کاهش به ثبت برسانند. در نتیجه اگر در شرایط اقتصادی بد خودروسازان همچنان می خواهند فروش خود را حفظ کنند باید با شرایط خریداران کنار بیایند.

کاهش قیمت ها قطعا برای خریداران خودرو خوشایند خواهد بود. به گفته J.D. Power، قیمت خودروهای جدید همچنان نزدیک به رکورد قیمتی ثبت شده باقی می‌ماند. رکوردی که در ماه سپتامبر ثبت شد و درحالیکه انتظار می‌رفت میانگین قیمت اعلامی برای هر خودرو به ۴۵۶۲۲ دلار برسد، با ثبت یک رکورد در ماه و افزایش ۶.۳ درصدی نسبت به سال گذشته در رتبه چهارم افزایش قیمت ماهانه قرار گرفت.

به گفته کاکس خودرو، نتیجه این کاهش قیمت ها و افزایش نرخ بهره این است که خریداران با درآمد کمتر و اعتبار پایین از بازار حذف می شوند، در حالی که خریداران متمول همچنان در صف خرید باقی خواهند ماند. این اتفاق به دلیل افزایش هزینه خرید خودروی اقساطی به دلیل نرخ بهره بالاتر رخ خواهد داد.

جاناتان اسموک، اقتصاددان ارشد کاکس، در یادداشتی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: ممکن است خودروهای جدید در نهایت زمانی در دسترس‌تر شوند. درست زمانی که اکثر آمریکایی‌ها دیگر توانایی خرید آن‌ها حتی به صورت اقساط را ندارند.

به گفته Kelly Blue Book، در عوض افزایش هزینه اقساط، خریداران خودرو ممکن است به سمت خرید خودروی کارکرده حرکت کنند. جایی که فروشندگان به تازگی شاهد بیشترین کاهش قیمت یک ماهه از زمان شروع همه گیری بودند. میانگین قیمت خودروهای دست دوم در ماه آگوست با کاهش ۱۵۸ دلاری به ۲۸۰۶۱ دلار رسید.

ایوان دروری، مدیر بینش ادموندز در مجله روز دوشنبه گفت: مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند تا جایی که می‌توانند پس‌انداز کنند، می توانند همچنان به خرید خودروی اقساطی فکر کنند. این خریداران برای دور ماندن از خط قرمز مالی باید مطمعن شوند که اقساط همچنان در توان مالیشان هست.