۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت خودرو دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ / افزایش ۱۵ میلیونی قیمت رانا و کاهش ۲ میلیونی قیمت تارا

۹ آبان ۱۴۰۱، ۸:۲۷
کد خبر: 677654
قیمت خودرو دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ / افزایش ۱۵ میلیونی قیمت رانا و کاهش ۲ میلیونی قیمت تارا

ایران خودرویی‌ها فعلا خیال ثبات قیمت ندارند؛ هر چقدر محصولات سایپا،‌ بدون نوسان قیمت هستند،‌ در نقطه مقابل محصولات ایران خودرو قرار دارند که هر هفته با نوسان قیمت همراه هستند؛ نوسان‌هایی که برآیند آن افزایش قیمت است. شاید همین موضوع نشان دهد که مهم‌ترین راهکار برای کنترل بازار، تعدیل قیمت گذاری دستوری و کم شدن فاصله قیمت بازار و کارخانه است. در جریان معاملات روز یکشنبه باز هم ایران خودرویی‌ها یکه تازی کردند؛ قیمت رانا ۱۵ میلیون و قیمت پژو پارس ۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و قیمت تارا با کاهش ۲ میلیون تومانی همراه شد.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ قیمت ها در این هفته برخلاف هفته های گذشته به صورت مداوم تغییر می کنند. هرچند شدت این تغییر در روزهای مختلف، متفاوت است اما باز هم قیمت ها از تغییر باز نمی ایستند. علاوه بر این با توجه به ثبات قیمت ارز نمی‌توان از بازار انتظار چندانی برای کاهش قیمت داشت. همچنین همانگونه که کارشناسان می گویند مهمترین عامل در تعیین قیمت ها در بازار خودرو، نرخ ارز و مسائل بین المللی است و به همین دلیل است که انتظاری برای کاهش قیمت در بازار وجود ندارد.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پس از اینکه روز شنبه افزایش ۲ میلیون تومانی را تجربه کرد، در جریان معاملات روز یکشنبه بدون تغییر همان ۳۱۲ میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت پژو پارس ال ایکس که مدت زمانی را بدون تغییر سپری کرده بود، در معاملات روز یکشنبه ۶ میلیون افزایش به ثبت رساند. قیمت پژو پارس ال ایکس با افزایش ۶ میلیون تومانی به ۴۰۶ میلیون تومان رسید.

قیمت تارا دنده ای پس از چند مرحله افزایش و رسیدن به قیمت ۴۵۰ میلیون تومانی یکشنبه شاهد کاهش بود. قیمت تارا دنده ای با کاهش ۲ میلیون تومانی به ۴۴۸ میلیون تومان رسید.

قیمت رانا پانوراما هم رکورددار افزایش قیمت روز یکشنبه بود. قیمت رانا پانوراما با ۱۵ میلیون تومان افزایش، به ۳۶۵ تومان رسید.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

محصولات گروه خودروسازی سایپا در تغییرات قیمتی بازار نقش موثری نداشتند و امروز هم کما فی السابق عمل کردند. محصولات گروه خودروسازی سایپا بدون تغییر قیمت معاملات امروز را به پایان بردند.

قیمت پراید ۱۱۱ در بازار ۲۰۴ میلیون تومان اعلام می شود.

قیمت کوییک معمولی هم بدون تغییر ۲۰۸ میلیون تومانی ماند.

قیمت شاهین خودروی نسبتاً جدید سایپا هم در ادامه روند با ثبات خود ۳۶۰ میلیون تومانی ماند.

قیمت سایپا