۰ نفر

شیب افزایش قیمت تند شد؛

گزارش قیمت خودرو در هفته سوم مهر/ تارا و پژو پارس رکورددار افزایش قیمت شدند

۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 673868
گزارش قیمت خودرو در هفته سوم مهر/  تارا و پژو پارس رکورددار افزایش قیمت شدند

شاید تنها روال ثابت بازار در ماه های گذشته رکود آن بوده باشد اما تغییرات قیمتی برخلاف رکود هرگز روند ثابتی از ابتدای سال نداشته است. از ابتدای سال بارها تغییر روند قیمتی در بازار مشاهده شده است. به عنوان مثال ابتدای سال قیمت ها صعودی بود و تا پایان تابستان با توجه به عواملی همچون تغییرات نرخ ارز قیمت ها در بازار روند متفاوتی در پیش می گرفتند. در این هفته نیز با توجه به جهش نرخ ارز و عواملی همچون ایرادات واردته شده به مصوبه آزادسازی واردات، قیمت ها افزایشی شدند. قیمت پژو پارس LX در این هفته با افزایش ۱۳ میلیون تومانی به ۳۸۵ میلیون تومان تومان رسید و قیمت تارا اتوماتیک هم ۵۹۵ میلیونی شد و در مرز ۶۰۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ بازار خودرو که هفته گذشته علی رغم جهش نرخ ارز و اخبار منفی پیرامون برجام بدون تغییر قیمت چشمگیری فعالیت خود را به پایان برده بود، در این هفته و مطابق نظر کارشناسان پس از تثبیت شرایط موجود، افزایش قیمت را آغاز کرد. قیمت خودروها به خصوص محصولات ایران خودرو گاها افزایش بیش از ۱۰ میلیونی به ثبت رساندند و باید دید آیا هفته آینده نیز وضعیت بازار مطابق این هفته خواهد و یا همانند روزهای پایانی هفته جاری قیمت ها بدون تغییر باقی می مانند.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۲ که هفته گذشته را با ۳۰۰ میلیون تومان به پایان برد در این هفته با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۳۰۵ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم در این هفته افزایشی بود. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۳۷۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما با افزایش ۱۰ میلیونی طی این هفته به ۴۱۵ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۴۰۵ SLX با ثبت افزایش ۳ میلیون تومانی به ۳۴۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس LX که هفته گذشته ۳۷۲ میلیون تومان اعلام می شد در این هفته با افزایش ۱۳ میلیون تومانی به ۳۸۵ میلیون تومان تومان رسید.

قیمت سمند EF7 تنها موردی در این هفته بود که کاهش قیمت به ثبت رساند.  قیمت سمند EF7 با کاهش ۴ میلیونی در این هفته به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا اتوماتیک توربو هم با ثبت ۱۰ میلیون افزایش به ۵۲۰ میلیون تومان رسید.

قیمت تارا اتوماتیک هم افزایش ۱۵ میلیون تومانی به ثبت رساند. قیمت تارا اتوماتیک با این افزایش به ۵۹۵ میلیون تومان رسید.

قیمت رانا پانوراما هم با ۵ میلیون تومان افزایش به ۳۴۵ میلیون تومان رسید.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ با ۲ میلیون تومان افزایش به ۲۰۴ میلیون تومان رسید. قیمت پراید ۱۱۱ پس از مدت ها ثبات قیمتی افزایش به ثبت رساند.

قیمت ساینا هم با یک میلیون تومان افزایش همراه بود. قیمت ساینا با این افزایش جزئی به ۲۰۵ میلیون تومان رسید.

قیمت کوییک معمولی همچون قیمت کوییک R با ثبت افزایشی ۵ میلیون تومان معاملات این هفته را به پایان بردند. قیمت کوییک معمولی به ۲۰۵ و قیمت کوییک ‌R به ۲۱۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت سایپا