۰ نفر

تحولات جدید در راه است؛

با صنعت خودرو به شکل امروزی خداحافظی کنید

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 672782
با صنعت خودرو به شکل امروزی خداحافظی کنید

تکامل سریع تکنولوژی و تمایل صنایع به پیشرفت، چندین راه را برای نوآوری و پیشرفت برای شرکت ها گشوده است. علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، شرکت ها و صنایع علاوه بر بهبود به دنبال راهی برای نوآوری و ارائه فناوری های جدید هستند. پس از پاندمی کرونا صنایع به طور فزاینده ای به توسعه محصولات منحصر به فرد و نوآوری روی آورده اند و صنعت خودرو هم از این ماجرا مستثنی نیست.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ برای چندین دهه، تولیدکنندگان خودرو و تولیدکنندگان تجهیزات اصلی بدون صرف وقت برای نوآوری و به معنای دیگر بدون دردسر محصولات خود را در سطح قابل قبولی به فروش می رساندند. اما حالا و پس از اتمام همه گیری کرونا، تقاضا برای تکنولوژی های جدید و به روز در صنعت خودرو افزایش یافته است. در پی این تقاضا برای دسترسی به تکنولوژی جدید دو روند کلیدی در راهبرد این نوآوری ها موثر هستند: برقی سازی خودروها و فناوری های مربوط به اتصال.

 این روند به طور عمده توسط تغییرات سیاست و تکنولوژی خودروها هدایت می شود و به ابتکارات خودرو برقی و مقررات برقی کردن خودرو در صنعت خودرو منجر می شود. جایگزینی موتور احتراق داخلی خودرو با یک باتری الکتریکی شاید ساده ترین جمله ای باشد که برای این تحول بزرگ می توانیم پیدا کنیم. ماشین های مجهز به چنین "موتوری" به عنوان وسایل نقلیه الکتریکی با شارژ باتری یا به اسمی دیگر که بیشتر به آن شناخته می شوند EVS نامیده می شوند. یکی از مزایای اصلی آنها کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است که تولید و ترویجشان از طریق سیاستگذاری ها و مقررات مختلف از طریق سیاست گذاران و دولت ها بسیار تشویق می شود. در این میان برنامه اتحادیه اروپا قرار دارد که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان ۵۵٪ تا سال ۲۰۳۰ است.  

همچنین انتظار میرود بازار فروش شارژر خودروهای الکتریکی نیز در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ به میزان ۲۷ درصد  رشد کند و به ۲۵.۵ میلیارد دلار برسد. پیش بینی  انجام شده توسط آژانس بین المللی انرژی حاکی از افزایش تعداد شارژرهای عمومی در سطح جهان به دو و نیم میلیون در سال ۲۰۳۰ است که نسبت به تنها حدود ۳۸۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری خواهد داشت. فرانسه به عنوان مثالی واضح از دولتی حمایتگر از جریان برقی سازی به منظور نصب یک ایستگاه شارژ در خانه، گزینه کاهش پرداخت مالیات را تا ۳۰۰ یورو به ازای هر نفر ارائه می دهد که این نشان می دهد که دولت سعی دارد برای خرید خودروی برقی مشوق ایجاد کند.

به غیر از الکتریکی کردن خودروها، اتصال از طریق تکنولوژی، یکی دیگر از عوامل کمک کننده برای ساخت اتومبیل های آینده است. با عبور از صفحه نمایش های دیجیتال مجهز به سیستم های خارجی مانند Android Auto یا Apple Carplay، ما اکنون شاهد معرفی چندین ویژگی مربوط اتصال به اینترنت در صنعت خودرو هستیم. با این حال، صنعت خودرو هنوز به دنبال راه های جدید برای نوآوری است. با تلاش های مداوم برای ادغام تکنولوژی 5G، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش ها، اتصال خودروها به این دو فناوری می تواند به عنوان اتفاقی قریب الوقوع دیده شود که تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

به طور کلی، صنعت خودرو به سمت آینده ای روشن می رود. تولیدکنندگان اصلی به طور گسترده ای بر روی تحقیق و توسعه خود کار می کنند تا خودروهایی را که بنا به نیازهای مشتریان طراحی شده و مناسب برای محیط زیست باشد، بسازند. در حالی که برقی سازی نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ایفا می کند، همزمان تکنولوژی اتصال کار را برای مشتریان و همچنین فروش خودروهای جدید بسیار راحت تر می کند. حالا به نظر می رسد مشارکت بین تولید کنندگان خودرو ممکن است یک راه حل برای غلبه بر کمبود های زنجیره تأمین باشد و تولید مشترک بتواند تا حدی این موضوع را مرتفع کند.اما در مورد مصرف کنندگان، موضوع اصلی، حفظ حریم خصوصی داده ها خواهد بود. اتصال، به دسترسی و ذخیره سازی داده ها نیاز به اطمینان از خصوصی ماندن داده ها دارد و مشخص نیست با گسترش اتصال به شبکه های مختلف ارتباطی، آینده حریم شخصی چه خواهد شد.