۰ نفر

بازار خودرو تعطیل است؛

قیمت خودرو ۴ مهر / سایه رکود سنگین تر شد

۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰
کد خبر: 670541
قیمت خودرو ۴ مهر / سایه رکود سنگین تر شد

بازار خودرو که ماه هاست شرایط راکدی را پشت سر می گذارد، در این هفته و به دلیل تعطیلی بازار، علاوه بر رکود شدیدتر ثبات کامل قیمت ها را نیز تجربه می کند. به عقیده کارشناسان بعید است در این هفته با توجه به تعطیلی ها و شرایط موجود شاهد تغییر خاصی در قیمت خودرو باشیم و رکود بازار هم مطابق معمول ادامه دار خواهد بود. همچنین بازار خودرو نشان داده است که بیشترین تاثیر را از اخباری همچون مذاکرات برجامی و واردات خودرو می گیرد و مدت هاست که خبری از این دو مقوله در کشور نیست و قرعه کشی های خودرویی نیز نتوانسته از التهاب و رکود بازار بکاهد. در نتیجه تا مشخص نشدن تکلیف برجام و همچنین ورود اولین محموله خودروهای وارداتی نمی توان انتظار تغییر چندان قیمت ها را داشت.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ بازار محصولات ایران خودرو امروز با توجه به تعطیلی روز گذشته امروز هم عملا تعطیل بود و قیمت ها در بازار محصولات گروه ایران خودرو بدون تغییر بودند. خودوهایی همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که هفته گذشته با افزایش قیمت همراه بودند امروز بدون تغییر قیمت بودند.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که هفته گذشته با ۲ میلیون افزایش به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده بود در این هفته و در دو روز فعال بازار تغییر نداشت و همان ۳۰۰ میلیون تومان ثبت شد.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما  که از ابتدای سال افزایش ۸۰ میلیونی داشته و از این حیث بین خودروهای داخلی رکورددار است مدت زمان طولانی است که بدون تغییر مانده است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما امروز هم بدون تغییر ۵۹۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس LX (ال ایکس) هم مانند سایر گروه محصولات پژو بدون تغییر قیمت بود و همان ۳۷۲ میلیون تومان در بازار قیمت خورد. قیمت پژو پارس ال ایکس آخر هفته گذشته پس از مدت ها تغییر داشت و با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۳۷۲ میلیون تومان رسید.

رانا پلاس پانوراما هم که هفته گذشته ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت در این هفته تغییری در قیمت خود نداشته و قیمت رانا پلاس پانوراما همان ۳۳۵ میلیون تومان در بازار آزاد خودرو اعلام می شود.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

محصولات سایپا که پس از موج افزایشی اوایل سال به ندرت شاهد تغییر قیمت بودند و خودروهای این گروه خودروسازی اکثر روزهای بازار را بدون تغییر قیمت سپری می کردند، امروز و با توجه به شرایط تعطیلی روز گذشته تغییر قیمت نداشتند.

قیمت پراید ۱۱۱ که ابتدای سال ۱۸۶ میلیون تومان بود و در برهه ای از سال هم تا ۲۰۶ میلیون تومان بالا رفته بود این روزها و با ثبات کامل ۲۰۲ میلیون تومان اعلام می شود. پراید ۱۱۱ در مجموع از ابتدای سال ۱۶ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

پراید ۱۳۱ هم شرایط مشابهی با پراید ۱۱۱  دارد. این خودرو که مدت زمان طولانی است بر روی قیمت ۱۸۲ میلیون تومان ثابت مانده در طی دو روز فعال این هفته بازار خودرو هم تغییری در قیمت خود نداشت.

قیمت کوییک معمولی هم امروز تغییری به ثبت نرساند. این خودرو که از ابتدای سال ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است مدت هاست بر روی قیمت ۲۰۰ میلیونی تومانی توقف کرده است.

کوییک R (آر) اما شرایط کاملا متفاوتی را با نسخه معمولی کوییک طی هفته های گذشته تجربه کرده است. این خودرو هفته گذشته طی دو مرحله افزایش قیمت از قیمت ۲۰۲ میلیون تومان به ۲۰۷ میلیون تومان رسید. با این وجود به طور کلی کوییک آر از ابتدای سال کاهش قیمت داشته است.

قیمت سایپا