۰ نفر

به گزارش اقتصادآنلاین؛‌

روزهای شیرین پساکرونایی صنعت خودرو ادامه دار خواهد بود؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶
کد خبر: 665285
روزهای شیرین پساکرونایی صنعت خودرو ادامه دار خواهد بود؟

اکثر شرکت های خودروسازی در طول همه گیری کرونا با مشکلات عمده ای همچون کاهش تولید به دلیل اختلالات زنجیره تامین و همچنین کاهش تقاضای ناشی از قرنطینه های عمومی روبرو بوده اند. اما حالا پس از واکسیناسیون گسترده و همچنین بازگشت تقاضا به بازار، بسیاری از شرکت ها با افزایش عرضه و همچنین افزایش قیمت ها زیان مالی خود در دوران کرونا را جبران می کنند.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ به گفته کارشناسان صنعت خودروی هند، ارسال خودروهای سواری از کارخانه‌ها به نمایشگاه‌ها در ماه گذشته با ۳۲۹ هزار دستگاه، بالاترین میزان در ماه آگوست و رتبه سوم میزان ارسال در هر ماه بوده است. این سومین ماه متوالی بود که بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از کارخانه های هند به سمت نمایشگاه ها و بازار ارسال شده است که می تواند نشان از احیای صنعت خودرو پس از دوران همه گیری کرونا و اختلالات زنجیره تامین باشد. در کنار این بهبود عرضه، در هند شاهد عرضه مدل های جدیدی توسط شرکت هایی مانند ماروتی سوزوکی بودیم. جدول زیر نشان از رشد ۲۶ درصدی عرضه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته در هند است.

خودرو

فروش خودروهای کوچک و هاچبک باعث شد که مدل NSE تا ۳۰ درصد فروش سوزوکی را افزایش دهد، در حالی که خودروهای SUV بیشتر به تاتا موتورز، ام اند ام و کیا کمک کرد تا رشد دو رقمی عرضه را ثبت کنند.

مدیر اجرایی ارشد فروش و بازاریابی در ماروتی گفت که تقاضا برای خودروها همچنان بالا است و فصل پرفروش خودروسازان هندی با توجه به رزروهای خرید در هفته آینده با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی آغاز خواهد شد.

او  همچنین گفت: «برای اولین بار، این صنعت در هند به طور کلی در سه ماه، نزدیک به یک میلیون دستگاه خودرو فروخته است. به نظر می رسد روند تقاضا همچنان قوی است و جشنواره های فروش نیز حرکت خوبی را به همراه خواهد داشت. تداوم این روند به عرضه تراشه بستگی دارد که رشد تولید و عرضه در آینده را تعیین می‌کند."

سریواستاوا گفت که صنعت خودروی هند تاکنون حدود ۱.۵۸ میلیون دستگاه خودرو را تا کنون در این سال مالی عرضه کرده است و در مسیر ثبت رکورد تولید ۳.۷ میلیون خودرو برای کل سال است. باید در نظر داشت که تحقق این رقم به معنای رشد ۲۰ درصدی عرضه در سال است. 

ویجی ناکرا، رئیس بخش خودرو در M&M گفت که آگوست ماه هیجان انگیزی بود که این شرکت خودروهای خود را در بخش های مختلف عرضه کرد.

او گفت: «تقاضا در سراسر مجموعه ما همچنان بالا است و با عرضه مدل ‌های پرفروش Scorpio-N، Scorpio Classic و Bolero MaXX Pik-up جدید فروش افزایش یافته است. ما بالاترین حجم عرضه خودروهای شاسی بلند تاریخ یعنی ۲۹۵۱۶ دستگاه در ماه آگوست روبرو هستیم که رشد ۸۷ درصدی را نسبت به آگوست ۲۰۲۱ ثبت کرده است.